ایلام- رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان ایلام گفت: تقویت باورهای دینی ضامن سلامت کارکنان نیروهای مسلح است و فرماندهان نیز بایستی بیشتر به عزت ‌نفس نیروهای تحت امر و بخصوص سربازان وظیفه توجه داشته باشند.

تقویت باورهای دینی؛ ضامن سلامت نیروهای مسلح است

به گزارش قدس آنلاین، محمد روشنایی با بیان اینکه بر اساس اصل ۱۷۲ قانون اساسی صلاحیت رسیدگی دادسرا و دادگاه‌های نظامی در ارتباط با جرائم خاص نظامی و انتظامی به عهده سازمان قضایی نیروهای مسلح می باشد، اظهار داشت: نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع چنانچه در رابطه با وظایف خدمتی‌ خود مرتکب جرمی شوند، دادسرا و دادگاه‌های نظامی سراسر کشور صلاحیت رسیدگی به این جرم را دارند.

وی با بیان اینکه کلیه کارکنانی که در ستاد کل نیروهای مسلح انجام‌ وظیفه می‌کنند، نظامی محسوب می‌شوند، افزود: کارکنان ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، دارای شخصیت حقوقی مستقل هستند و به جرائم خاص آن‌ها در حین خدمت و چه در غیر آن، در دادگاه‌های نظامی رسیدگی می‌شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان ایلام با اشاره به اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال ۱۳۷۳ قانونی تحت عنوان تعیین حدود صلاحیت دادسرا و دادگاه‌های نظامی را تصویب کرده اند، بیان داشت: هرگاه در حین تحقیقات و رسیدگی به جرائم خاص نظامی و انتظامی، جرائم دیگری کشف شود سازمان قضایی نیروهای مسلح مجاز به رسیدگی آن می‌ باشد.

محمد روشنایی یادآور شد: تقویت باورهای دینی ضامن سلامت کارکنان نیروهای مسلح است و فرماندهان نیز بایستی بیشتر به عزت‌نفس نیروهای تحت امر و بخصوص سربازان وظیفه توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح استان با اعتقاد به دین مبین اسلام در سلامت بسیار مطلوبی به سر می‌برند، خاطرنشان ساخت: در طول سال برنامه‌ها و آموزش‌های مختلفی برای پیشگیری از جرائم در نیروهای مسلح انجام می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.