معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش از ساخت۱۰۰هزار کلاس درس در سراسر کشور توسط خیرین مدرسه ساز خبر داد.

ساخت ۱۰۰هزار کلاس درس در سراسر کشور توسط خیرین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، مرتضی رئیسی در حاشیه دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز اهری ها و ارسبارانی های  مقیم تهران گفت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دانش آموز در این کلاس ها مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: امسال توسط خیرین مدرسه ساز برای ساخت مدارس در کشور ۸۴۰ میلیارد تومان تعهد شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: اگر حضور خیرین مدرسه ساز در ساخت مدارس نبود، مدارس دو نوبته چهار برابر موجود می بود.

وی گفت: ۳۰ درصد مدارس تحویل شده به آموزش و پرورش در سال جاری  توسط خیرین مدرسه ساز احداث شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی، هم از لحاظ وجود خیرین مدرسه ساز جزء استان های برجسته است و از لحاظ مقاوم سازی و ایمنی مدارس نیز جزء استان های پیشرو است گفت: تلاش مسئولان در مقاوم سازی مدارس استان آذربایجان شرقی خود را در زلزله ارسباران و شهرستان های اهر و ورزقان نشان داد و این مدارس تبدیل به پایگاه های امداد و نجات شد.

رئیسی، گفت: در شهرستان اهر نیز بیش از ۶۰ مدرسه تخریبی وجود دارد که امیدواریم در بازه زمانی ۵ ساله و با تخصیص اعتبارات دولتی و کمک خیرین شاهد مقاوم سازی این مدارس باشیم.

وجود ۵۰ مدرسه تخریبی در شهرستان اهر

فرماندار شهرستان اهر نیز در این جلسه گفت: در شهرستان اهر اعم از روستایی و شهری ۵۰ مدرسه تخریبی و جود دارد.

سید محمد عابدی با بیان اینکه به همت خیرین مدرسه‌ساز ارسبانی‌هاو اهری های مقیم پایتخت (تهران) پروژه‌های مدرسه‌سازی در شهرستان اهر کلید می‌خورد، افزود: تعدادی از مدارس تخریبی شهرستان اهر به همت حمایت‌های مالی خیرین مدرسه‌ساز ارسبارانی در این شهرستان احداث می‌شود.

امام جمعه شهرستان اهر نیز، با بیان اینکه احداث مدرسه از سوی خیرین مدرسه ساز کافی نبوده و بایستی علاوه بر مدرسه سازی به تجهیز مدارس احداث شده نیز توجه داشته باشند، گفت: برخی از خیرین مدرسه ساز پس از احداث مدارس برای تجهیز این مدارس اقدامات قابل توجهی انجام داده‌اند که قابل تقدیر است.

حجت الاسلام جواد  حاجی زاده، افزود: تاکنون خیرین مدرسه ساز در شهرستان‌های منطقه ارسباران ده‌ها مدرسه احداث کرده‌اند که زمینه تحصیل هزاران دانش‌آموز را فراهم کرده است، گفت: جشنواره‌های متعددی در شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی برگزار شده و اکنون شاهد برگزاری دومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار شهرستان اهر در تهران هستیم که اهری‌ها و ارسبارانی‌های مقیم تهران حضور یافته و در امر مدرسه‌سازی مشارکت می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اهر نیز، گفت: هدف از این جشنواره در کنار مدرسه سازی، مدرسه یاری است.

جعفر شجاعی، افزود: مدارس شهرستان اهر و به خصوص مدارس روستایی از لحاظ تجهیزات و کامپیوتر نیاز به کمک خیران دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.