روزنامه تایمز انگلیس گزارش داد چنانچه برخی گمانه زنی ها در مورد وابستگی قاتل سفیر روسیه در ترکیه به حزب عدالت و توسعه صحیح باشد، روابط آنکارا و مسکو، دوباره تیره خواهد شد.

 قاتل سفیر روسیه از نزدیکان اردوغان است/ آیا روابط آنکارا-مسکو، دوباره متشنج می شود؟

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از "اسکای نیوز"؛ روزنامه "تایمز" انگلیس، امروز چهارشنبه در گزارشی تأکید کرد برخی سیگنال ها نشان می دهد که "مولود طنطاش" –قاتل سفیر روسیه در آنکارا-، با حزب حاکم در ترکیه، یعنی حزب عدالت و توسعه که سال ۲۰۰۱ با مشارکت "رجب طیب اردوغان" –رئیس جمهور این کشور- تأسیس شد، رابطه دارد.

چنانچه این اطلاعات صحیح باشد، می تواند برای باری دیگر، روابط میان آنکارا و مسکو را که در مدت اخیر و پس از دوره ای تیرگی به دلیل سرنگونی هواپیمای روسی از سوی ترکیه، بهبود یافته است، دوباره متشنج کند.

روزنامه تایمز گزارش داده است تصاویری از "مولود طنطاش" منتشر شده که فعالیت او درحزب عدالت و توسعه را به نمایش می گذارد؛ موضوعی که ادعای دولت ترکیه مبنی بر وابستگی فرد قاتل به سازمان فتح الله گولن را به چالش می کشد.

گفتنی است، مقامات ترکیه، تاکنون هفت نفر، از جمله برخی از افراد خانواده قاتل را به اتهام دست داشتن در عملیات ترور سفیر روسیه در آنکارا بازداشت کرده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.