ایلام- مدیرکل ثبت احوال استان ایلام گفت: در بازه زمانی دو ساله از شناسنامه سه هزار شهید استان ایلام رونمایی می شود.

شناسنامه ۳ هزار شهید ایلامی رونمایی می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، منوچهر تیموری روز چهارشنبه در مصاحبه با جمعی از رسانه های دیداری و شنیداری استان، با تبریک سوم دی ماه روز ملی ثبت احوال، اظهار داشت: ۹۸ سال است که این مجموعه مهم و خدمتگزار در راستای ثبت و حفظ اسناد سجلی و هویتی مردم انجام وظیفه می کند.

وی با بیان اینکه در سطح استان ایلام ۱۳ اداره و نمایندگی ثبت احوال فعال وجود دارد و مشغول ارائه خدمات به آحاد مختلف جامعه هستند، افزود: در جریان جنگ تحمیلی، بسیاری از اسناد و آثار سجلی مردم شهرستان های مهران و دهلران از بین رفتند که با تلاش بی وقفه همکاران، مجدداً احیاء و بازسازی شدند.

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام با اشاره به اینکه اولین وظیفه و راهبرد ثبت احوال، ثبت وقایع حیاتی در مهلت مقرر قانونی است، بیان داشت: بر اساس قانون، ولادت ها بایستی در مهلت ۱۵ روزه و وفات ها نیز در مهلت ۱۰ روزه به ثبت برسند.

منوچهر تیموری با بیان اینکه خوشبختانه ۹۹ و هفت دهم درصد وقایع حیاتی در استان ایلام در مهلت قانونی به ثبت می رسند، یادآور شد: تلاش خواهد شد تا با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی، پزشکی قانونی، شهرداری ها و دهیاری ها، میزان ثبت وقایع را در استان افزایش و ارتقاء دهیم.

وی با اشاره به اینکه اتقان اسناد هویتی مردم یکی از راهبردهای اصلی در توسعه ثبت احوال است، خاطرنشان ساخت: با استفاده از فناوری های نوین تلاش شده است تا شناسنامه های قدیمی مکان محور، به شناسنامه جدید مکانیزه پایگاه محور، تبدیل شوند.

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام با بیان اینکه در نه ماهه سالجاری برای افراد بالای ۱۵ سال ۲۷ هزار جلد و برای افراد زیر ۱۵ سال نیز هشت هزار جلد شناسنامه جدید صادر شده است، تصریح کرد: کارت هوشمند ملی نیز که بر اساس آخرین فناوری ها طراحی شده، خش ناپذیر و غیرقابل جعل است؛ هم اکنون با حجم متقاضیان مواجه و به سرعت در حال صدور است.

منوچهر تیموری با اشاره به اینکه در استان ایلام تا کنون ۱۲۰ هزار نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده اند، تأکید کرد: تا کنون بیش از ۸۰ درصد متقاضیان استان، کارت هوشمند ملی خود را دریافت داشته اند.

وی با بیان اینکه در نه ماهه سال جاری ۶۰ هزار تقاضای ثبت نام کارت هوشمند ملی از مردم استان دریافت شده است، گفت: در راستای ارائه سریع خدمت به متقاضیان، بیش از ۳۰ ایستگاه ثبت نام در ادارات ثبت احوال و پست و دفاتر پیشخوان استان دایر شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام با اشاره به اینکه بر اساس برنامه تعیین شده، تا پایان سالجاری بایستی ۱۱۰ هزار کارت هوشمند ملی در استان صادر شود، اظهار داشت: امیدواریم که رسانه ها مردم را برای دریافت کارت هوشمند ملی، بیش از پیش تشویق و ترغیب کنند.

منوچهر تیموری با بیان اینکه بیش از ۱۲۰ دستگاه و نهاد اداری از طریق شبکه استعلام به صورت آنلاین با ثبت احوال در ارتباط هستند، افزود: آرشیو الکترونیکی اسناد یکی از مهمترین اولویت های ثبت احوال کشور است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون حدود یک میلیون سند ولادت و وفات مردم استان در سامانه اطلاعات جمعیتی کشور آرشیو شده است، بیان داشت: تمام اسناد هویتی افراد در ثبت احوال به صورت متمرکز ثبت و ضبط است و هر فردی می تواند با مراجعه به دفاتر ثبت احوال در سراسر کشور، خدمات مورد نیاز خود را دریافت کند.

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام به ضرورت بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی در انجام امور ثبت احوال، اشاره کرد و یادآور شد: در سالجاری ۱۰ ایستگاه پستی و ۱۶ دفتر پیشخوان در راستای ارائه خدمات متنوع ثبت احوال، در سطح استان دایر شده است.

منوچهر تیموری با بیان اینکه در سالجاری هشت هزار و دو واقعه ولادت و یک هزار و ۹۴۱ واقعه وفات در سطح استان به ثبت رسیده است، خاطرنشان ساخت: امسال چهار هزار و ۵۷۰ واقعه ازدواج و ۶۲۶ واقعه طلاق در سطح استان ایلام به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه رونمایی از شناسنامه مفاخر، علماء، شهدای گرانقدر و بزرگان استان یک اقدام فرهنگی موثر در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره مشاهیر است، تصریح کرد: تلاش خواهد شد تا در یک بازه زمانی دو ساله از شناسنامه سه هزار شهید استان ایلام رونمایی شود.

 مدیرکل ثبت احوال استان ایلام با بیان اینکه تعیین تکلیف افراد فاقد شناسنامه در استان، در دستور کار این اداره کل است، تأکید کرد: در سالجاری برای ۴۴۳ نفر از افراد فاقد شناسنامه(ایرانیان بازگشتی از عراق) شناسنامه صادر شده است.

منوچهر تیموری با اشاره به اینکه در سالجاری و در بین اسامی پسر؛ نام های امیرعلی، حسین، امیرحسین، محمدطاها و ابوالفضل، به ترتیب بیشترین فراوانی را داشته اند، گفت: در بین اسامی دختر نیز، نام های فاطمه، زهرا، باران، هانا و زینب، به ترتیب بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه پس از پیگیری ها و اخذ مجوز لازم نمایندگی ثبت احوال بخش هلیلان به اداره ثبت احوال، ارتقاء یافته است، اظهار داشت: تکریم اراب رجوع و ارائه خدمات دقیق و سریع به متقاضیان، اولویت و رسالت اصلی مجموعه های ثبت احوال در سراسر استان ایلام است

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.