تبریز- مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان‌شرقی از کمک ۱۰۸ میلیارد ریالی حامیان به ایتام و فرزندان خانواده‌های نیازمند آذری خبر داد و گفت: ۱۰ هزار فرزند محسنین بدون حامی هستند.

۱۰ هزار فرزند محسنین در آذربایجان‌شرقی بدون حامی هستند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز ، حسین دشتی اظهار داشت: حامیان طرح اکرام و محسنین در هشت ماهه امسال بیش از ۱۰۸ میلیارد و ۶۵۶ میلیون ریال به ایتام و فرزندان خانواده‌های نیازمند کمک کرده اند.

وی با اشاره به اینکه خانواده طرح محسنین شامل آن دسته از خانواده های نیازمند می شود که دارای سرپرست بیمار، معلول، ازکار افتاده و یا زندانی هستند، افزود: هشت هزار و ۱۴۷حامی چتر حمایتی خود را بر چهار هزار و ۸۳۲  فرزند خانواده‌های نیازمند طرح محسنین گسترانیده‌اند و اکنون ۱۰ هزار و  ۳۸۸  فرزند زیر ۱۸ سال بدون حامی هستند.

دشتی تصریح کرد: طرح اکرام ایتام و محسنین سفره‌ بابرکتی است که با تأسی از سیره‌ علوی گشوده شده و تاکنون توانسته است تا حد بسیاری از مشکلات مادی و معنوی ایتام و فرزندان خانواده های نیازمند بکاهد.

وی با اعلام اینکه حامیان طرح محسنین در هشت ماهه امسال بیش از ۲۸ میلیارد ریال به فرزندان نیازمند کمک کرده‌اند، اظهار کرد: طرح محسنین شامل حمایت مستمر از فرزندان غیر یتیم توسط حامیان می‌باشد و حامیان می‌توانند با انتخاب خانواده مورد نظر همراه با اهدای حدود ۷۳۵ هزار ریال ماهانه نیازهای این عزیزان را تامین کنند.

دشتی خاطرنشان کرد: فرزندان مشمول طرح محسنین، دارای شناسنامه با اولویت‌های نیازهای خانواده هستند که به محض مراجعه حامی نوع نیاز فرزند و خانواده در اختیار حامی قرار داده می شود و پس از آن کمک‌های حامی با اطلاع و ارائه بیلان ماهیانه و سالیانه به فرد خیر، صرف اموری مانند خرید مسکن، تامین جهیزیه، درمان و تحصیل می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان از چتر حمایتی ۲۹ هزار حامی نیکوکار استان به چهار هزار و ۶۰۵ یتیم تحت حمایت در قالب طرح اکرام ایتام خبر داد و تصریح کرد: این حامیان در هشت ماهه امسال بیش از ۸۰ میلیارد ریال به ایتام تحت حمایت کمک کرده اند.

دشتی تاکید کرد: طرح اکرام خانواده شامل کمک به ایتام نیازمند و محروم تحت حمایت می‌باشد که هر یتیم به طور متوسط دو میلیون و  ۱۷۷ هزار ریال مساعدت از حامیان دریافت می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.