وزارت کشورافغانستان اعلام کرد که بیش از ۹۸ تن مواد مخدرمختلف النوع را که درکمتر از یکسال گذشته درکابل پایتخت کشف و ضبط شده بود، با حضور مقامات بلندپایه دولتی به آتش کشید.

وزارت کشور افغانستان ۹۸ تن موادمخدر را درکابل به آتش کشید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، وزارت کشور افغانستان روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، ۹۸.۷ تن مواد مخدر که شامل هروئین، مرفین، شیره تریاک، شیشه و حشیش بود، آتش زده شد.
دراین بیانیه افزوده شده است که در این رابطه ۷۰۲ قاچاقچی مواد مخدر را از مناطق مختلف کابل بازداشت و به نهادهای قضایی کشور معرفی کرده است.
روز دوشنبه گذشته نیز معاونت مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور افغانستان در نشست مطبوعاتی درکابل اعلام کرد که در یک عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر در شهرستان «سیدکرم» استان «پکتیا» ۱۹۰ تن مواد مخدر که بخش بزرگ آن از نوع حشیش بود کشف و منهدم کرد.
«بازمحمد احمدی» دراین نشست خبری گفت که در این عملیات ۴۴ مرکز تولید موادمخدر نیز از بین برده شد وافرادی که در این کارخانه ها تولید مواد مخدر می کردند با رسیدن بالگردها از منطقه متواری شدند.
افغانستان یکی از بزرگترین کشورهای تولید کننده مواد مخدر به حساب می آید و در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال گذشته تولید مواد مخدر این این کشور ۴۳ درصد افزایش داشت.
وزیرمبارزه با مواد مخدرافغانستان در گزارشی گفت که مواد مخدر در افغانستان امسال با افزایش ۴۳ درصدی تولید و افزایش ۱۰ درصدی کشت مواجه بوده است. سطح تولید مواد مخدر که سال ۱۳۹۴، ۳ هزارو ۳۰۰ تن بود به ۴ هزارو ۸۰۰ تن رسیده است.
نماینده سازمان ملل افزایش ناامنی در استان های شمال و شمال شرق افغانستان را یکی از دلایل عمده افزایش کشت و تولید مواد مخدر دانسته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.