شهرکرد- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ادارات استان باید به صورت برش شهرستان، در شهرستان به صورت برش بخش و در بخش ها به صورت برش دهیاری برنامه ریزی داشته باشند تا به نتیجه مطلوبی برسند.

ادارات استان باید به صورت برشی برنامه ریزی داشته باشند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، استاندار چهارمحال و بختیاری ظهر چهارشنبه، در شورای اشتغال و سرمایه گزاری استان گفت: حتی یک نفر برون اطلاع به کمیته نمی توان اخراج کرد و اگر این رویه اخراج کارگران بدون دلیل منطقی ادامه پیدا کند مخالف اقتصاد مقاومتی می باشد.

قاسم سلیمانی افزود: سازمان صنعت, معدن و تجارت استان و اداره کار و رفاه اجتماعی باید در خصوص اخراج کارگران سهل انگاری نکنند و با همکاری مشکلات را حل کنند تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

سلیمانی در خصوص میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، تصریح کرد: هیچ اقدامی توسط این سازمان در راستای اشتغال صورت نگرفته است، به جای کلی گویی باید بناها، قلعه ها و مراکز تاریخی را شناسایی و در جهت بازسازی و واگذاری به بخش خصوصی اقدام شود.

وی تأکید کرد: ادارات استانی باید به صورت برش شهرستان، در شهرستان به صورت برش بخش و در بخش ها به صورت برش دهیاری برنامه ریزی داشته باشند تا به نتیجه مطلوبی برسند.

سلیمانی با بیان اینکه طی سال جاری ۳۸۰۰ شغل جدید ایجاد شده است افزود: در هشت ماهه اخیر حدود ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال به استان چهارمحال و بختیاری تعلق گرفته است که نسبت به سال گذشته(۷۰ میلیارد ریال) کاهش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به افزایش ۹ درصدی نرخ مشارکت در استان،گفت: برخی از افراد با وجود اینکه با تسهیلات مشغول فعالیت در زمینه مشاغل خانگی شده اند، خود را بیکار معرفی می کنند و مشاغل خانگی را جزء مشاغل محسوب نمی کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: اخبار خوبی در بحث بیکاری در استان در راه است و آمار دقیق تر طرح نفوس و مسکن در بهمن ماه۹۵ توسط سازمان آمار اعلام خواهد شد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.