برنامه ملی «خانواده آماده در مخاطرات» (خادم) برای اجرا از سوی جمعیت‌های هلال‌احمر سراسر کشور، ابلاغ شد.

برنامه ملی خانواده آماده در مخاطرات" برای اجرا ابلاغ شد

 به گزارش «قدس آنلاین»،  در این ابلاغیه تاکید شده است تا حداکثر اهتمام در اجرای برنامه ملی «خانواده آماده در مخاطرات(خادم)» به‌ کار گرفته و هماهنگی مستمر با معاونت آموزش، پژوهش و فناوری مجلس برای اجرای این برنامه انجام شود. در این زمینه مدیران عامل جمعیت هلال‌احمر استان‌ها به عنوان مسئولان اصلی و مستقیم اجرای این برنامه ملی در استان‌ها تعیین شده‌اند.

بر این اساس در بخشی از دستورالعمل این برنامه ملی آمده است: «جامعه هدف اصلی در برنامه ملی خادم، خانواده‌ها هستند؛ اما بر اساس برخی تئوری‌های تغییر رفتار که می‌توان از آنها برای تغییر رفتار افراد در بلایا استفاده کرد، تغییر رفتار در سطح خانواده، مستلزم تغییر نگرش‌ها، هنجارهای ذهنی و باورهای کنترلی است که سطح مداخله را فراتر از خانواده‌ها می‌برد. بنابراین علاوه بر خانواده‌ها - که گروه هدف اصلی هستند- برای موفقیت و ماندگاری آثار این برنامه، مداخلات آموزشی باید در گروه‌های هدف پیرامونی از جمله سیاست‌گذاران و مدیران ارشد، رهبران اجتماعات محلی، گروه‌های مرجع (مانند روحانیون، معلمان، مدرسان دانشگاه، هنرمندان، قهرمانان ورزشی و ...)، گروه‌های داوطلب در اجتماعات محلی و گروه‌های اجتماعی (مانند دانش آموزان، دانشجویان، کارکنان ادرات، اصناف و ...) انجام شود.  

همچنین هدف کلی برنامه خادم، جلب مشارکت خانواده‌ها برای یادگیری و یاددهی در زمینه تحقق جامعه آماده در برابر مخاطرات و هدف اختصاصی آن، آموزش تمام خانواده‌های ساکن در کشور تا پایان سال ۱۴۰۰ به منظور رساندن شاخص آمادگی خانوار (HDPI) به رقم حداقل ۳۰ درصد تعیین شده است. در این زمینه جامع هدف این برنامه ملی تمامی خانواده‌های ساکن در کشور خواهد بود.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، بر این اساس تشکیلات اجرایی برنامه، کمیته مرکزی خادم و اعضای آن دبیرکل جمعیت به عنوان رئیس کمیته، معاون آموزش، پژوهش و فناوری به عنوان دبیر کمیته، روسای سازمان جوانان، داوطلبان و امداد و نجات، معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی، خزانه دارکل، مدیرکل روابط‌عمومی، مدیرکل حراست و سه نفر از مدیران عامل استان‌ها (به انتخاب دبیرکل) خواهند بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.