دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنانی بر گمانه زنی رسانه ها درباره تمایل وی برای تکیه زدن بر کرسی ریاست جمهوری کره جنوبی مُهر تأیید زد.

ابراز تمایل «بان کی مون» به کرسی ریاست جمهوری کره جنوبی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اسپوتنیک، «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد که روز های پایانی حضورش را در این  نهاد بین المللی سپری می کند، در اظهاراتی اعلام کرد که آمادگی لازم برای کمک به پیشرفت کشورش کره جنوبی را دارد.

دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه داد: اگر آنچه که من در طول ۱۰ سال حضورم در سازمان ملل آموخته ام را بتوانم در مسیر کمک به پیشرفت کره جنوبی به کار گیرم، مایلم خود را وقف کشورم کنم.

«بان کی مون» در جمع خبرنگاران در نیویورک تأکید کرد: علیرغم توان محدودم، در صورتیکه بتوانم دانش خود را برای آبادانی و ارتقای رفاه مردم کشورم به کار ببندم، از این کار مضایقه نخواهم کرد.

گفتنی است، رسانه ها ساعاتی پیش اعلام کرده بودند که جدایی ۳۵ نماینده حزب حاکم کره جنوبی، نه تنها جایگاه حزب «سائنوری» را به رتبه دوم در پارلمان تنزل می دهد بلکه احتمال شرکت «بان کی مون» در رقابت ریاست جمهوری این کشور را نیز با چالش مواجه خواهد کرد.

لازم به ذکر است، دوره دوم کاری وی به عنوان دبیرکل سازمان ملل متحد در ۳۱ دسامبر (۱۱ دی ماه) به پایان رسیده و سخنان وی مؤید تمایل او برای برعهده گرفتن ریاست جمهوری در کشوش یعنی کره جنوبی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.