ایلام- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در بحث بودجه ریزی مظلوم ترین و ضعیف ترین بخش، بخش فرهنگ است.

فرهنگ در تمامی حوزه ها مظلوم واقع شده است

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر کاراندیش روز چهارشنبه در دیدار با استاندار ایلام، اظهار داشت: اعتبار اختصاص‌یافته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۹۶ حدود یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده که قطعاً جوابگوی فعالیت‌ های این وزرات نخواهد بود.

وی با بیان اینکه زیربنا و زیرساخت هر حوزه، فرهنگ است، افزود: اگر حوزه فرهنگ ارتقا پیدا نکند، حوزه های دیگر نیز نمی توانند توسعه و ارتقاء پیدا کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه بایستی در حوزه فرهنگ و گفتمان سازی تلاش و فعالیت بیشتری صورت گیرد، بیان داشت: در نظام بودجه بندی باید به توسعه فرهنگی و فرهنگ سازی توجه ویژه ای شود زیرا زیربنای تمام فعالیت ها فرهنگ است.

علی اصغر کار اندیش با بیان اینکه اگر یک جامعه و کشور می‌خواهد فرهنگ اش ارتقا پیدا کنند، باید به حوزه فرهنگ توجه اساسی داشته باشد، یادآور شد: متأسفانه هنوز به این باور نرسیده ایم که باید توسعه فرهنگی داشته باشیم تا سایر حوزه ها نیز ارتقاء یابند.

وی به تأکیدات مسئولین برای توسعه فرهنگ اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: امروزه حتی در رسانه ها شاهد بی توجهی به این حوزه هستیم، که بیشتر به مسائل بهداشت و درمان و سایر حوزه ها توجه می کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در بحث بودجه ریزی نیز مظلوم ترین و ضعیف ترین بخش، بخش فرهنگ است، تصریح کرد: در بودجه برنامه ششم توسعه که هم اکنون در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است، کمترین بودجه را به حوزه فرهنگ اختصاص داده اند.

علی اصغر کاراندیش با اشاره به اینکه در  برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به حوزه فرهنگ توجهی نمی شود، تأکید کرد: تجهیزات و امکانات بخش فرهنگی و ادارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نقاط مختلف کشور، کمتر از سایر نهادهای دیگر است و نیروی انسانی با ضعیف ترین امکانات در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در بودجه سال ۹۶ تنها سه درصد به بخش فرهنگی کل کشور اختصاص داده شده است، گفت: مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تمامی زیر مجموعه های خود، حدود ۱۹۰۰ میلیارد تومان بودجه دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ۲۶ دستگاه دولتی و غیردولتی از این اعتبارات استفاده می‌کنند، اظهار داشت:  مشکل ما این است که یک مرکز واحد فرماندهی و هماهنگی کار فرهنگی در کشور نداریم که در حوزه کلان کشوری قاطعانه وارد عمل شود.

علی اصغر کار اندیش با بیان اینکه هفت هزار میلیارد تومان از مجموع نه هزار میلیارد تومان کل بودجه فرهنگی کشور، در جاهای دیگری توزیع می‌شود، افزود: این میزان اعتبار به افراد حقوقی و حقیقی و نهادهای غیردولتی تخصیص داده می شود و نسبت به این مسئله نه نظارتی صورت می گیرد و نه کسی پاسخگو است.

وی به ساخت تالار بزرگ شهر در مرکز استان ایلام اشاره کرد و بیان داشت: هم اکنون نیز برای مطالعه این طرح در مرکز ایلام مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.

 معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روزهای گذشته دیدار داشته اند، یادآور شد: در این دیدار مقرر شد که برای ساخت فیلمی تحت عنوان ایلام، سرمایه گذاری لازم صورت گیرد.

علی اصغر کار اندیش با اشاره به اینکه اجرای طرح شهر زائر در مهران باید مورد بررسی قرار گیرد، خاطرنشان ساخت: بایستی با همکاری اوقاف و امور خیریه، سازمان حج و زیارت و دیگر مجموعه های مرتبط، در راستای ارائه خدمات به زوار حسینی زمینه احداث این مجموعه در ایلام فراهم گردد.

وی با بیان اینکه برای تجهیز و تکمیل کتابخانه مرکزی ایلام، اعتبارات لازم تخصیص می یابد، تصریح کرد: ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تجهیز کامل مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد شهرستان دره شهر نیز تخصیص خواهد یافت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.