رشت-قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه استان گیلان در شاخص‌های مختلف از حد مطلوب پایین‌تر است گفت:اگر سرسبزی را از گیلان حذف کنیم این استان در شاخص‌ها از نرم مطلوب پایین‌تر است.

رابطه بین دانشگاه علوم پزشکی گیلان با صنعت نامطلوب است

به گزارش قدس آنلاین، شاهین آخوندزاده ظهر چهارشنیه در همایش تجلیل از  پژوهشگران و فناوران برگزیده دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجتماعات بانک صادرات رشت با بیان اینکه وضعیت حوزه پژوهش دانشگاه علوم پزشکی گیلان قابل قبول نیست افزود: این وضعیت از سال گذشته تاکنون تغییر چندانی نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه توجه به حوزه پژوهش و تحقیقات باید در گیلان به‌طور ویژه افزایش یابد ادامه داد: اگر با دیدگاه فرهنگی به حوزه پژوهش توجه کنیم به‌طور حتم منابع و تجهیزات بیشتری در اختیار این حوزه قرار می‌گیرد.

وی بودجه مراکز پژوهشی و تحقیقاتی  دانشگاه علوم پزشکی کشور را سالانه ۴۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: اعتبار مذکور برای ۶۰ مرکز تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کشور بسیار ناچیز است.

آخوندزاده با بیان اینکه دستیابی در رسیدن به موفقیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی در کشور به‌واسطه تلاش‌ها و زحمات افراد بوده است تصریح کرد: امروز شاخص‌های وزارت بهداشت و درمان مطلوب‌تر از وزارت علوم است.

آخوندزاده رابطه دانشگاه با صنعت را در کشور ضعیف دانست و با اشاره به اینکه این مقوله در گیلان به‌خوبی احساس می‌شود تاکید کرد: با وجود دو  صنعت تولید دارو در گیلان رابطه دانشگاه علوم پزشکی با صنعت در استان نامطلوب است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.