مشهد- رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به اینکه لازمه شهادت طهارت است گفت: فرهنگ مقاومت، دفاع، از خودگذشتگی و شهادت کماکان در جامعه جاری است.

فرهنگ مقاومت در کشور جاری است

به گزارش قدس آنلاین، ‌ سردار بهمن کارگر با حضور در منزل شهید مدافع حرم سردار غلامرضا سمایی در مشهد با خانواده این شهید والامقام دیدار و گفتگو کرد.

سردار کارگر در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سمایی، اظهار کرد: شهدا حاضر و ناظر هستند. شهید سمایی در مدت حیاتش خدمت کرد حال هم که به شهادت رسیده است حضور دارد و زنده تر است.

وی گفت: شهادت مانند زیارت است همانگونه که در زیارت تا ائمه نطلبند توفیق زیارت آنها نصیبمان نمی شود شهادت هم تا خداوند نخواهد روزی کسی نمی شود. هر کس برای شهادت انتخاب شد هر کجا که باشد خداوند صدایش می زند. برای شهادت باید آماده بود که لازمه اش طهارت است.

وی تصریح کرد: شهدای دفاع مقدس از اجر بالایی برخوردار هستند، اما شهدای مدافع حرم اهل بیت اجرشان بالاتر از شهدای دفاع مقدس است. شهدای دفاع مقدس در کشور خودمان دفاع می کردند ولی شهدای مدافع حرم بیرون از مرزهای کشورمان، و در کشورهای عراق و سوریه از اسلام دفاع می کنند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یادآور شد: دفاع از جهان اسلام انگیزه بالایی می خواهد به همین دلیل امتیازی که شهدای مدافع حرم دارند این است که از زرق و برق دنیا گذشتند.

وی ادامه داد: اجر شهدایی همچون شهید سمایی بالاتر است چون در سن جوانی انسان خیلی وابستگی ها را ندارد ولی به سن شهید سمایی انسان تعلقات و وابستگی های زیادی دارد و شهادت شهید سمایی نشان می دهد پا روی خیلی چیزها گذاشته است.

سردار کارگر ابراز کرد: مثل شهید سمایی تکرار شدنی نیست. هر کدام از شهدا هر چند شباهت هایی با هم دارند ولی با هم متفاوتند و همین نشانگر آن است که تکرار ندارند.

وی با اشاره به اینکه در جنگ نرم، هجمه گسترده ای از طریق شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی علیه جوانان کشورمان سازماندهی شده است، تاکید کرد: سال گذشته ۶ میلیون نفر در اردوهای راهیان نور شرکت داشتند که ۸۰ درصد آنها جوانان ۱۵ تا ۳۰ سال بودند که ۷۰ درصد آنها برای اولین بار در این سفر شرکت کردند این در شرایطی است که حتی بسیاری از آنها دفاع مقدس را درک نکردند. امروز می بینید همین جوانان به سوریه و عراق عزیمت می کنند چرا که فرهنگ مقاومت، دفاع، از خودگذشتگی و شهادت کماکان در جامعه جاری است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ادامه داد: دشمن داعش را برای مقابله با انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی سازماندهی کرد. نقشه داعش و تروریست های تکفیری تصرف سوریه، عراق، لبنان و بعد ورود به ایران بود اما به برکت خون شهدا، جمهوری اسلامی قوی تر از گذشته شده است.

وی در خصوص نقش همسران مدافعان حرم خطاب به فرزندان شهید سمایی گفت: معلوم است مادر صبر زیادی داشته که در دفاع مقدس به پدرتان اجازه داد تا در جبهه حضور پیدا کند و بعد از جنگ هم راضی شد تا عازم سوریه بشود. در اجر شهید، مادرتان هم شریک است.

سردار کارگر تاکید کرد: امروز همسران مدافعان حرم که جوان هم هستند با علم به اینکه رفتن همسرانشان برگشتی ندارد اما با این همه به حضور همسرشان در جبهه مقاومت رضایت می دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.