وزارت امور خارجه فلسطین اعلام کرد که به منظور جلوگیری از سیطره رژیم صهیونیستی بر چشمه تاریخی الحنیه واقع در روستای الولجه در غرب شهر بیت لحم به سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی "یونسکو" مراجعه می کند.

تحرکات فلسطینی در یونسکو برای متوقف کردن پروسه توسعه طلبی "اسرائیل"

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این وزارتخانه امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای تاکید کرد که رژیم صهیونیستی در چارچوب طرح های توسعه طلبانه و یهودی سازی مناطق موسوم به ج در کرانه باختری و همچنین مصادره هر چه بیشتر اراضی فلسطینیان و سلطه بر منابع طبیعی می کوشد تا این چشمه را به اشغال و سیطره خود درآورد.

در این بیانیه می خوانیم که دشمن صهیونیستی قصد دارد ده ها چشمه تاریخی در مناطق موسوم به ج را به اشغال و سیطره خود درآورد، این چشمه ها در ۹۳ درصد اراضی این مناطق قرار دارد.  

در این بیانیه آمده است که بر پایه گزارش های محافل بین المللی رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از ۳۰ درصد این چشمه ها را به اشغال و تصرف خود درآورده است، این رژیم سعی دارد نام های عربی این چشمه ها را به عبری تغییر دهد. اسرائیل یهودیان داخل سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸ را به بازدید از این چشمه ها تشویق می کند، حال آنکه به فلسطینیان اجازه بازدید نمی دهد.

این وزارتخانه از مجامع جهانی خواست تا دولت اسرائیل را از تصمیم خود برای سیطره بر این چشمه و تضمین تردد شهروندان فلسطینی به اماکن تاریخی و باستانی و دسترسی آسان به منابع زیرزمینی تحت فشار قرار دهند.
وزارت امور خارجه فلسطین از سازمان های ذیربط بین المللی و در راس آنها یونسکو خواست برای حمایت از اماکن باستانی و تاریخی در برابر طرح های شهرک سازی و یهودی سازی وارد عمل شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.