قم- یکی از مراجع تقلید گفت: بخشی از ریشه کن کردن فقر متوجه دولت است که نسبت به ایجاد اشتغال اهتمام داشته باشد؛ بخشی نیز به مردم مربوط است که به مستمندان کمک داشته باشند.

اجرای دقیق دستورات اسلام فقر را ریشه‌کن می‌کند/بیکاری، فقر و گرانی از منکرات است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر پنجشنبه در دیدار رئیس کمیته امداد کشور ضمن تبریک اعیاد ماه ربیع‌الاول اظهار کرد: مهم‌ترین خدمات در دولت اسلامی تربیت انسانی‌هایی است که می‌توانند نقش‌آفرین باشند و جهاد کنند و پیامبر گرامی اسلام نیز در مکه نسبت به هدایت انسان‌ها برای جهاد در راه خدا و دین خدا اقدام می‌کرد.

این مرجع تقلید افزود: کسانی که پیش از انقلاب اسلامی دچار مظلومیت فرهنگ و سیاست بودند پس از انقلاب اجازه جهاد یافتند و این انقلاب تمکن و اختیاری به مظلومان داد تا بتوانند در راه ارزش‌های خدا گام بردارند.

وی با بیان اینکه یکی از فجایع جامعه بشری فقر است بیان کرد: در اسلام ذاتا فقر وجود ندارد و اسلام به گونه‌ای برنامه ریزی شده است که اگر به دستورات آن عمل شود هیچ فقیری در جامعه وجود نخواهد داشت.

استاد حوزه علمیه قم گفت: از فقر بر حذر باشید زیرا عقل و علم را کم می‌کند؛ مردم از فقیر رویگردان هستند و تمجیداتی که از افراد مرفه در جامعه دارند را از فقرا ندارند.

وی افزود: بخشی از ریشه‌کن کردن فقر متوجه دولت است که نسبت به ایجاد اشتغال اهتمام داشته باشد؛ بخشی نیز به مردم مربوط است که به مستمندان کمک داشته باشند و امر به معروف و نهی از منکر نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است و معروف‌ها را باید اشاعه داد.

آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: تعلیم و تربیت و از بین بردن فقر و ایجاد اشتغال از امور معروف است و این فعالیت‌ها کاری اجتماعی است و بیکاری، فقر و گرانی از منکرات است که باید مقابل آن‌ها ایستادگی کرد.

وی گفت: بانک‌ها نباید به دنبال تجارت و معامله باشند زیرا اسلام عمل پول در مقابل پول گرفتن را حرام می‌داند و پول باید در برابر کار پرداخت شود.

این مرجع تقلید تاکید کرد: ما نباید در مقابل عملکرد برخی از سیاستمداران اروپایی ساکت بمانیم تا وزیر خارجه انگلستان به خود اجازه بدهد در حاشیه جمع اعراب حضور یافته و علیه ایران سخنرانی کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.