بجنورد- وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از اختصاص وام ۵۰ میلیون تومانی به کشاورزان خراسان شمالی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت:این وام بدون تشریفات و با ضمانت صندوق توسعه تعاون در اختیار کشاورزان و روستاییان قرار خواهد گرفت.

۲۰ میلیارد تومان اعتبار به کشاورزان خراسان شمالی اختصاص یافت
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی ربیعی صبح جمعه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی،بر افزایش سهم خراسان شمالی از بودجه های ملی ،به مدیران استانی تاکید کرد و افزود:مدیران این استان باید بر افزایش سهم خراسان شمالی از پروژه های ملی تلاش کنند.
وی اظهار داشت: نوعانداری و صنایع دستی باید در خراسان شمالی مورد توجه قرار بگیرد و نیز برای طرح های گردشگری در استان در جدب سرمایه گذاری تلاش شود.
وی افزود:یکی از معیارهای توسعه خراسان شمالی، گردشگری است که اجرای طرح گردشگری روستایی متکی بر ظرفیت های بومی، در خراسان شمالی صورت خواهد گرفت.
ربیعی در ادامه خاطر نشان کرد: بیش از ۱۰ میلیون کارگر حاشیه نشین شهری که تحت حمایت هیچ نهادی نبودند، بیمه شدند.
وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری هیچ خانواده دارای دو معلول بدون واحد مسکونی در کشور نخواهیم داشت گفت: در مرحله بعد خانواده های دارای یک معلول و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش طرح واگذاری واحد مسکونی قرار می گیرند.
ربیعی در ادامه گفت:طی سال گذشته یکباره قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرد و بنابراین باید اقدامات بسیاری در این زمینه صورت گیرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:برخی از مشکلات استان همانند فولاد اسفراین، جاجرم و طرح توسعه پتروشیمی پیگیری می شود و امیدواریم در سفر بعدی به این استان طرح توسعه نیز آغاز به کار کند.
ربیعی گفت:طی سال جاری به منطور ایجاد اشتغال،۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که این اعتبار بیشتر به شرکت های خرد و کوچک اختصاص خواهد یافت.
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی نیز از بدهی ۱۰۰هزار میلیارد تومانی دولت به تامین احتماعی خبر داد.
 هادی قوامی اظهار داشت: با توجه به انباشت بدهی از سال های گذشته به تامین اجتماعی از سوی دولت ها هم اکنون دولت ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است که امیدواریم ۳۰ هزار میلیارد تومان از این بدهی در برنامه ششم توسعه پیش بینی شود.
وی ادامه داد: این پرداخت بدهی از طریق واگذاری املاک مازاد، اوراق بهادار ، فراورده های نفتی و برخی امتیازهای مورد توافق پرداخت شود.
قوامی با بیان اینکه هم اکنون ۵۰۰ هزار میلیارد تومان در بخش طرح های نیمه تمام بدهی داریم که متاسفانه به دلیل کسری بودجه از ادوار گذشته ایجاد شده که امروز شاهد بدهی های سنگینی هستیم.
وی با اشاره به وجود محدودیت های زیادی در استان، گفت: خراسان شمالی دارای مشکلات جدی است که باید از ظرفیت ستاد اقتصاد مقاومتی کمک شود تا این موانع رفع شود.
قوامی با بیان این که پتروشیمی طی سال های گذشته با سرمایه گذاری ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون پتروشیمی به دوران پایان عمر خود نزدیک می شود و تا ۱۰ سال آینده مستهلک خواهد شد بنابراین طرح توسعه آن اجتناب ناپذیر است.
وی با تاکید بر اینکه ملاحظات سیاسی موجب شد تا سرمایه گذاری ها در برخی نقاط بدون توجیح انجام شود، عنوان کرد: امروز طرح توسعه پتروشیمی، خطای سرمایه گذاری نیست و باید متناسب با اولویت ها و ملاحظات اقتصادی نه سیاسی معقول انجام شود.
وی با بیان اینکه اگر هم اکنون در سه شیفت کار کنیم طرح توسعه فولاد اسفراین طی سع تا چهار ماه آینده به دست رئیس جمهور به بهره برداری می رسد،  افزود: در سایه برجام و رفع تحریم ها ماشین آلات مورد نیاز ابن واحد خریداری  ومنتقل شده اما مورد استفاده قرار نگرفته است.
وی با بیان اینکه فرصت در این بخش از دست رفته و توجیح ندارد، افزود :اولویت های سرمایه گذاری به دلیل عدم وجود زیرساخت های لازم همانند حمل و نقل ریلی و جاده ای با مشکل مواجه شده است.
قوامی گفت:  توسعه خطر ریلی در بخش میامی و جاجرم و ایجاد آزادراه ها در این مسیر سبب کوتاهی راه های ارتباطی و دسترسی به مناطق مختلف می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.