بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت:برخی می خواهند آشوب ها و فتنه ۸۸ به فراموشی فرو رود.

برخی افراد می خواهند آشوب های فتنه ۸۸ به فراموشی سپرده شود
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته مرکز استان اظهار داشت: این افراد می خواهند تا بر روی این اتفاق پرده بگذارند و زیاد به فتنه ۸۸ پرداخته نشود. 
وی خاطر نشان کرد: در فتنه سال۸۸نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب مورد هدف قرار گرفت و اگر رهنمود های معظم له نبود انقلاب از پای د ر می آمد. 
وی تاکید کرد: حماسه  ۹ دی که نمودی از بصیرت افزایی مردم بود باید هر ساله بازخوانی شود.
امام جمعه بجنورد اظهار داشت: ۹ دی ماه روزی است که مردم ولایت مدار ما بلوغ سیاسی خود را به منصه ظهور رساندند و به جهانیان نشان دادند که به ارزش های اسلامی انقلاب پایبند هستند.
وی گفت دو خط در فتنه سال۸۸ جریان داشت که خط نجابت و لجاجت بو  البته خط لجاجت هنوز هم ادامه دارد.
وی در بخش دیگر سخنان خود به ناآرامی ها در منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: در منطقه جنایت های وحشیانه ای اتفاق می افتد اما سازمان ملل در برابر آن سکوت اختیار کرده است.
وی تصریح کرد:هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی جان خود را به علت سو تغذیه از دست میدهد اما اگر از بینی یک صهیونیست خون بیاید  فریاد سازمان ملل برای حقوق بشر گوش ها را کر می کند.
امام جمعه بجنورد به سخنان وزیر راه و شهرسازی,مبنی بر اینکه مسکن مهر از ابتدا بی اثر بوده اشاره کرد و اظهار داشت: مسکن مهر اجرا شده و اکنون باید به اتمام برسد زیرا مردم از اقشار کم درامد درحال پرداخت اقساط هستند البته باید افرادی که مسبب کند شدن اجرای ان شده اند شناسایی و مواخذه شوند.

ایمان، اتحاد و بصیرت مهمترین حماسه ۹ دی بود

امام جمعه فاروج درخطبه این هفته نمازجمعه بااشاره به سالگرد روزبصیرت و میثاق امت با ولایت(فتنه ۸۸)گفت:مهم‏ترین مشخصه حماسه ماندگاروجاودانه ۹دی سال ۸۸،سه عنصراساسی ایمان،اتحاد وبصیرت است که باعث شدحضوری ۴۰ میلیونی درکل کشور،بقاء نظام و انقلاب اسلامی وسرزندگی وهوشمندی مردم ورهبری انقلاب اسلامی را باری دیگر باعزت و اقتدار به رخ جهانیان بکشد.

حجت الاسلام عباسعلی قلی زاده درادامه افزود:آنهائی که می گویند سران فتنه بایدازحصرآزاد شوند ومحاکمه شوند بدانند با توجه به جرمی که آنها مرتکب شده اند حکمی جز اعدام ندارند لذا حصر خانگی آنها بزرگترین لطف نظام در حق آنان است. 
وی با تحلیل بیانات رهبرمعظم انقلاب در دیدار مسؤولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی وتاکید بر توصیه های رهبری به ملت مبنی بر تدام راه امام وانقلاب گفت:دنیای اسلام دچار محنتهای بزرگی است و راه ‏حلّ آن محنتها، اتّحاد اسلامی بوده که شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دو لبه ‏ی یک قیچی هستند. 
خطیب جمعه فاروج با تاکیدی مجدد درمورد مقابله به مثل محکم وجدی در برابر بدعهدی ‏های آمریکا خاطرنشان کرد:آمریکای ریگان والان تفاوتی نکرده‏ ،مسئولان هسته ای با توجه به نقض عهدهای مکرر دولتمردان آمریکا درآتش زدن برجام تعلل نکنند یقین داشته باشند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
حجة الاسلام قلی زاده با طرح این سوال که منشورحقوق شهروندی، چرا درماههای پایای عمراین دولت؟اظهارداشت:مردم عوام نیستند همه چیز را درک میکنند، منشورحقوق شهروندی حاوی نکات ارزنده وخوبی است اما نه برای روی کاغذ وخبر سازی بلکه برای اجرا خوب است.
وی درادامه این مطلب گفت:آنچه رئیس جمهور نسبت به تورم و نیز رشد اقتصادی بیان داشت مورد قبول وباور مردم کف جامعه نیست.
وی ادامه داد: دولتمردان گاهی هم خریدهای روزمره شان را اگرخودشان وقت نمی کنند خریداری کنند خانواده شان خرید کنند تابدانند آنچه میگویند با آنچه که هست فاصله ای مانند فاصله ی زمین وآسمان است.
وی افزود: مردم تورم ونیز رشد اقتصادی را با موجودی جیبشان تشخیص می دهند آنهم که خالی است چرا که نجومی بگیران واختلاس کنندگان نمی گذارند چیزی به مردم برسد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی فاروج پیام آزادی حلب را اثبات کارآمدی محورمقاومت و ناکارآمدی ائتلاف ضد داعش برشمرد و افزود:جنجال‏ سازی رسانه‏ های عربی -غربی‏ وفیلم سازی برای سیاه نمائی وتهمت ارتکاب جنایت جنگی است.پیروزی در نبردحلب، سناریوی تجزیه سوریه را ازطریق منتفی کردن ایجادمناطق امن، ازروی میز برداشته است.مجامع بین المللی وحقوق بشری نسبت به مردم مظلوم فوعه وکفریا بی تفاوت نباشند،قطعنامه شورای امنیت برعلیه سوریه شیطنت آمریکا برای حمایت از تروریستهاست.
وی با قدردانی ازآموزش وپرورش ونهضت سواد آموزی شهرستان در کسب رتبه اول سواد اموزی ورتبه دوم درمجموع دوره هاافزود:افراد بی سواد وکم سواد از فرصتها استفاده کنند.

 نهم دی روز میثاق با ولایت است

امام جمعه جاجرم نیز در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان گفت:نهم دی روز بصیرت و میثاق دوباره مردم با ولایت و رهبری است.
حجت الاسلام سید محمد موسوی  گفت:ملت ما در نهم دی ماه ۸۸ با بصیرت خود پس از حوادث فتنه ۸۸ تجدید میثاق دوباره ای با ولایت و رهبری داشتند وباعث افتخار برای اسلام و کشور شدند.
وی افزود:فتنه ۸۸ یک امتحان سیاسی بزرگ برای ملت ما بود که خوشبختانه مردم با بصیرت ما همچون دیگر صحنه ها با عزت و سربلندی از این آزمون خارج شدند و جواب محکمی به دشمنان اسلام و کشور دادند.
موسوی خاطر نشان کرد:کسانی که در سال ۸۸ به دنبال فتنه بودند به دنبال ان بودند تا با فتنه گری دنیا گرایی و غرب گرایی را در جامعه حاکم کنند تا بتوانند به اهداف خود دست پیدا کنند و در این راه به ارزشهای انقلاب اسلامی،امام حسین (ع)رهبری و شهدا نیز توهین کردند که خوشبختانه با جواب قاطع مردم همیشه بیدار مواجه شدند.
وی افزود:عواملی همچون غرب گرایی، دنیا پرستی،پیروی از شیطان، وارونه جلوه دادن حق و باطل، هواهای نفسانی و تبعیت از دشمنان باعث ایجاد فتنه در جامعه می شود و درسی که فتنه ۸۸ به ما داد باعث شد که انقلابی و ضد انقلابی، ولایی و ضد ولایت از هم جدا شوند و باعث روشنگری در جامعه شود.
موسوی در ادامه به انتخابات سال آینده اشاره کرد و گفت: در آستانه انتخابات بابد راه های برون رفت از فتنه را پیدا کنیم تا بتوانیم از فتنه های دشمنان عبور کنیم که یکی از مهمترین راه ها روشنگری و جهل زدایی در جامعه است که در این راه دانشمندان و علما وظیفه بسیار مهمی دارند.
وی در ادامه گفت: اگر بخواهیم کشور را از وابستگی به بیگانگان و آمریکا حفظ کنیم تنها راه ان پیروی از ولایت و حفظ اتحاد همه افراد جامعه است همچنان که تاکنون با اتحاد توانسته ایم از فتنه های دشمنان سربلند بیرون آییم.

معاد آوری از مهمترین عوامل تربیت انسان است
امام جمعه موقت راز و جرگلان نیز در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان باتوصیه به رعایت تقوای الهی و با اشاره به خصوصیات و نشانه های قلب خاشع ، افزود:معادباوری از عوامل بسیار بااهمیت تربیت انسان است . 
 حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه بصیرت روح حیات است ، گفت : امروز برای حل مشکلات اقتصادی جامعه نیاز به داشتن بصیرت است و اگر مسئولین و کارگزاران بابصیرت، فعالیت درستی انجام دهند و چرخ های اقتصادی به نفع مردم بچرخد و  گرفتار ترفندهای گوناگون دشمن نشوند، به مردم و اقتصاد ملت خدمت کرده اند . 
حجه الاسلام احمدی افزود :همانگونه که این ملت در حوادث گوناگون بعد از پیروزی انقلاب و در بحران ها و فتنه های مختلف با اتحاد خود، قدرت بصیرت و شجاعت خود را دربرابر دشمن به نمایش گذاشتند امروز هم همان تفکر بصیرت افزایی دربین مردم وجود دارد.
وی اظهار داشت :مسئولین ما مخصوصا خواص و نخبگان جامعه باید مواظب باشند و خدای ناکرده زبان گویای دشمن در جامعه نباشند و از رهنمودهایی رهبری معظم انقلاب پیروی کنند که اگر چنین نباشد برای ملت عزیز ما یأس آور می باشد.
وی ادامه داد:ضرورت دارد همه ما در همه ابعاد زندگی ، بصیرت لازم را همواره کسب کنیم و در مسیر انقلاب و انقلابی گری درخط امام ثابت قدم بمانیم .
برای حل مشکلات اقتصادی جامعه نیاز به بصیرت است
امام جمعه شهر آشخانه نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته آشخانه با اشاره به بعد عهدی های آمریکا در باره ملت ایران گفت: همانگونه که شاهد هستید ظریف اظهار داشت که در اعتماد به جان کری اشتباه کرده اند و این خود نقطعه عطفی است که انسان اشتباه می کند و اگر با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری تعجیل و اعتماد نمی شد شاید مشکلات امروز را نداشتیم .
حجت الاسلام احمدزاده ادامه داد: ایران محور اقتدار است و غربی‌ها هر کاری در منطقه ما بخواهند انجام دهند، بدون گرفتن نظر ایران موفق نخواهند بود. 
وی خاطر نشان کرد : انشاء الله با سخنان رئیس جمهور، دستورات و اقدامات شایسته ای در مقابل بدعهدی های آمریکا انجام گیرد تا به حقوق حقه ملت ایران آسیبی نرسد.
وی با اشاره نزدیک شدن به ۹ دی ماه این روز را روز عزت و بصیرت و ولایت مداری مردم ایران دانست و افزود: حماسه ۹ دی  روز نقطعه عطف و برگز زرینی است که  تاریخ انقلاب اسلامی رقم زد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.