مشهد- آیین شکرانه خدمتگزاران به زائران پیاده روز شنبه با حضور هیئت امنای میقات الرضا(ع) و تشکل های مردمی خدمتگزار در ایام دهه پایانی ماه صفر در رواق کوثر حرم مطهر رضوی برگزار شد.

آیین شکرانه خدمتگزاران میقات الرضا(ع) در حرم رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، در این مراسم رئیس هیئت امنای میقات الرضا(ع) به ارائه گزارشی از فعالیت های این مجموعه پرداخت و گفت: در این مراسم ۶۰۰ نفر از خادمان و خدمتگزاران و تشکل هایی که در دهه پایانی صفر افتخار خدمتگزاری به زائران حضرت رضا(ع) را داشتند، حضور دارند.

سید محمود تشکری با بیان اینکه تولیت آستان قدس رضوی توصیه های ارزشمندی در راستای خدمت به زائران پیاده داشتند، افزود: آیت الله رئیسی تاکید کردند تا علاوه بر برطرف کردن نقاط ضعف، نقاط قوت خود را تقویت کنیم و با هم اندیشی بهتر گام های ارزشمندی در راستای خدمتگزاری به زائران برداریم.  

وی افزود: امسال علاوه بر آستان کبریایی حضرت رضا(ع) نهادها و دستگاه های دولتی همچون شهرداری، استانداری، اصناف، نیروی انتظامی، بخش صنعت و معدن در امر خطیر خدمت رسانی به زائران حضرت رضا(ع) به ما یاری رساندند.

تشکری یکی از نقاط مهم و تاثیرگذار در خدمت رسانی به زائران را بهره مندی از تشکل های مردمی دانست و گفت: تشکل های مردمی در قالب هیئت های مختلف از استان های اصفهان، بوشهر، خوزستان، تهران در کنار گروه ها و تشکل های مشهد در مسیر راه زائران پیاده قرار گرفته و خدمات ارزنده ای را به زائران پیاده علی بن موسی الرضا(ع) ارائه کردند.

وی با بیان اینکه در طول سال نیز زائران پیاده زیادی به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند، افزود: از محرم سال ۹۴ تا اربعین امسال بیش از ۲۰۰ کاروان زیارتی با پای پیاده به حرم کبریایی امام رضا(ع) مشرف شدند.

وی تاکید کرد: این امر می طلبد تا فعالیت ما تنها به دهه پایانی صفر معطوف نشود و با برنامه ریزی دقیق در طول سال نیز بتوانیم به این دسته از زائران خدمت رسانی کنیم.

رئیس ستاد نماز جمعه مشهد حرکت کاروان پیاده را کاری ارزشمند در راستای معرفت افزایی دانست و افزود: زیارت با پای پیاده علاوه بر گسترش روحیه معنوی در افراد، مسیر زیارت را از صحن ها و رواق های حرم مطهر رضوی خارج کرده و به جاده ها و شهرها می کشاند.

وی تصریح کرد: زیارت ائمه معصومین(ع) یکی از مهمترین نقطه های اتصال به چشمه رحمت خداوند است و امیدواریم بتوانیم در رسیدن زائران به این نقطه اتصال گام های ارزشمندی برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.