وزیر صنعت، معدن وتجارت با اشاره به اینکه برای توسعه و تجهیز معادن زغالسنگ هیچ اعتبار دولتی وجود ندارد؛ گفت: هزینه های انجام شده در معادن حاصل درآمد خود آنها می باشد و درحوزه معدنی شهرستان طبس که بر اساس یک تصمیم اشتباه معادن زغالسنگ به بخش خصوصی واگذار شده است

توسعه و تجهیز معادن زغالسنگ هیچ اعتبار دولتی ندارد

به گزارش  خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند؛ محمدرضا نعمت زاده  شامگاه شنبه در نشست تخصصی با صاحبان صنایع و معادن شهرستان طبس به برخی درخواست های مطرح شده از سوی معاون استاندار و فرماندار ویژه و نیز امام جمعه طبس پاسخ مثبت داد.

 وی صنایع جوار معدنی زغالسنگ را نیازمند مطالعه و بررسی دانست واظهار داشت: از محصولات معدنی به ویژه کک استفاده های پایین دستی مقدور است که شرکت تاپیکو (هلدینگ نفت و گاز سازمان تامین اجتماعی) در زمینه تولید PVC ورود خواهد کرد و وزارت صنایع و معادن نیز حمایت می کند.

وی با اشاره به درخواست های مکرر شهرستان طبس برای تحقق سهم ۲ درصد از فروش محصولات معدنی گفت: براساس آنچه که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در ابتدای شکل گیری جمهوری اسلامی برای پرداخت ۲ درصد سهم فروش محصولات معدنی در شهرستان های بافق و طبس دستور فرموده اند؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز موافق پرداخت این سهم به شهرستان طبس می باشد و واحدهای مرتبط در حوزه معدنی این مهم را باید هر چه سریعتر عملیاتی کنند.

نعمت زاده بااشاره به اینکه برای توسعه و تجهیز معادن زغالسنگ هیچ اعتبار دولتی وجود ندارد؛ گفت: هزینه های انجام شده در معادن حاصل درآمد خود آنها می باشد و در حوزه معدنی شهرستان طبس که بر اساس یک تصمیم اشتباه معادن زغالسنگ به بخش خصوصی واگذار شده است؛ معادن به دولت و سازمان ایمیدرو برگشت داده می شود تا درآمد معادن برای توسعه و تجهیز فازهای جدید استفاده شود.

وی در خصوص مشکل کارخانه در حال احداث کک طبس گفت: آنچه بانک عامل تسهیلاتی به عنوان عدم توجیه اقتصادی صنعت کک طبس مطرح کرد بر اساس نظر کارشناسان بانکی بوده است که البته این مورد رفع شد و امیدواریم که بزودی مشکل تسهیلاتی این صنعت حل شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در این دیدار ضمن خیرمقدم اظهار داشت: شهرستان طبس با گستره وسیع معدنی بعنوان پایتخت زغالسنگ کشور محسوب می شود که منتظر نگاه هیئت دولت به عنوان منطقه ویژه معدنی کشور است.

سید مهدی طلایی مقدم تاکید کرد: تصویب طرح طبس به عنوان منطقه ویژه معدنی کشور، توسعه صنایع جوار معدنی، ایجاد پژوهشکده زغالسنگ؛ تحقق دو درصد سهم فروش معادن در راستای عمران منطقه و برگشت معادن واگذار شده به بخش خصوصی طبس به دولت از درخواست های عمده شهرستان از وزیر صنعت، معدن و تجارت است.

وی گفت: سهم دو درصد برای دو شهرستان بافق و طبس مورد تایید مقامات کشوری قرار گرفته است که بافق این سهم را دریافت کرده و طبس نیز باید از این سهم بهره مند شود.

وی با برشمردن مشکلات صنایع شهرستان طبس گفت: کک، سیمان و کانسرام منتظر اقدامات نهایی جهت ساماندهی و برگشت به چرخه تکمیل و راه اندازی است.

امام جمعه طبس با تاییدگزارش فرماندار طبس گفت: سفر وزیر صنعت در دولت سازندگی به طبس برکات خوبی داشت و امیدواریم این سفر نیز دارای خیر وبرکت برای شهرستان باشد

حجت الاسلام و المسلمین مهاجریان مقدم افزود: زغالسنگ به عنوان یک شریان خط تولید کشور و معادن غنی شهرستان طبس این منطقه را متفاوت و ویژه کرده است.

وی طبس را شهر انقلاب برشمرد و گفت: زلزله طبس موجب شد موتور انقلاب در سازندگی این شهرستان شتاب پیدا کند و امروز هرچه در این منطقه هست؛ مرهون نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

امام جمعه طبس در این نشست از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست تا برای کمک به هزینه خرید یکدستگاه MRI دستور لازم صادر کند.

استاندار خراسان جنوبی در این دیدار ضمن تقدیر از وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امیدواریم سفر مهندس نعمت زاده موجب برکت در استان و شهرستان طبس شود.

سید علی اکبر پرویزی افزود: تصمیماتی که در بازدید از حوزه معدنی و صنایع اتخاذ گردد، زمان بر خواهد بود اما به طور یقین انجام شدنی است.

وی تصریح کرد: دو درصد سهم معادن که می تواند نقش بسزایی در توسعه منطقه داشته باشد منتظر تاکید مقام عالی وزارت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.