مشهد- نائب رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی با اشاره به عدم پرداخت مشوق های صادراتی دولت از سال های گذشته تاکنون گفت: قیمت تمام‌شده و نبود حمایت لازم دولت دو چالش بزرگ صادرات در کشور و استان است.

دولت مشوق‌های صادراتی سال‌های گذشته را پرداخت نکرده است

به گزارش قدس آنلاین، حسین زاهدپیشه، اظهار کرد: مقرر شده است از صادرکنندگان تعهدی گرفته شود تا بعد از انجام صادرات اقدام به پرداخت مالیات کنند.

وی پیرامون لزوم وجود تنفس در پرداخت مالیات افزود: تنفس در پرداخت مالیات به این دلیل است که صادرکننده با پرداخت مالیات مبلغی قابل ملاحظه از گردش مالی خود را خارج می کند در حالی که زمان بازگشت قطعی آن مشخص نیست و صادرکننده برای جلوگیری از اعمال این ضرر مقدار مالیات را بر قیمت تمام شده اضافه می کند و در چنین شرایطی رقابت در بازارهای جهانی از آن ها سلب می شود.

زاهدپیشه بیان داشت: دولت برای رفع این زیان، طی تعهدی صادرکننده را ملزم به پرداخت مالیات می کند و در همین راستا هر قدر که قیمت تمام‌شده کاهش یابد در امر صادرات توفیقات بیشتری کسب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قیمت تمام‌شده و نبود حمایت لازم دولت دو چالش بزرگ صادرات در کشور و خراسان است، البته صادرکنندگان و تولیدکنندگان باید بدانند که تلاش آن‌ها بدون ایجاد شبکه واحد ثمرده نخواهد بود و باید به صورت متصل، زنجیروار و تحت عنوان کنسرسیوم‌های صادراتی وارد عمل شوند.

نائب رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی تصریح کرد: متأسفانه دولت مشوق‌های صادراتی سال‌های گذشته را هنوز پرداخت نکرده است و با این رویه صادرکننده چطور می تواند موفق شود؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.