بجنورد- رئیس پلیس فتا خراسان شمالی گفت: عدم آگاهی کاربران و عدم رعایت اصول امنیتی در استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی علت اصلی سرقت اطلاعات است.

عدم آگاهی کاربران، علت اصلی سرقت اطلاعات در فضای مجازی است

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ علی اعتمادی صبح یک شنبه با اشاره به شرح وظایف پلیس فتا و آسیب‌ها و خطرات فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، افزود: امروزه هر فناوری جدیدی  که مورد استفاده قرار می گیرد در کنار مزایا و محاسن فراوانی که دارد در صورت عدم آشنایی و چگونگی استفاده صحیح، آسیب و تهدیدات جبران ناپذیری نیز  به همراه دارد.

وی وجود امنیت در فضای سایبری را حیاتی دانست و بیان داشت: بسیاری از کاربران اینترنت و بهره برداران فضای مجازی و شبکه های اجتماعی  اطلاعی از روش های حفظ و حراست اطلاعات شخصی در این زمینه ندارند.

سرهنگ اعتمادی تصریح کرد: ترویج مسائل ضد فرهنگی، از بین بردن حریم خصوص افراد و خانواده ها، اتلاف وقت، فریب و کلاهبرداری از کاربران، انزوا و افسردگی، نشر اکاذیب از جمله پیامدهای منفی عدم استفاده صحیح از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه امروز کار نیروی انتظامی بخصوص پلیس فتا از اهمیت بیشتری برخوردار است، خاطرنشان کرد: جنگ امروز جنگ فرهنگی در دنیای مجازی است که این امر هوشیاری پلیس برای مقابله با آسیب های این بخش را دوچندان می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.