یزد - مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: امکانات دولتی به تنهایی جوابگویی نیازهای بحرانی نخواهد بود، و مشارکت با بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت سازمان مردم نهاد از برنامه‌های در دستور کار است.

امکانات دولتی به تنهایی جوابگویی نیازهای بحرانی نخواهد بود

به گزارش قدس آنلاین، هادی هادی‌نسب در نشست خبری صبح یکشنبه به مناسبت  پنج دی ماه سالروز ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی اظهارداشت: پیشگیری، مقابله، بازسازی و بازتوانی چهار هدف اصلی ستاد مدیریت بحران در استان یزد است

وی با اشاره به این که متأسفانه در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد افراد جامعه با مخاطرات آشنا هستند،‌ افزود: آموزش همگانی آشنایی با مخاطرات از جمله برنامه های جدی در دستور کار ستاد مدیریت بحران در استان یزد است.

این مسئول  با اشاره به نقش رسانه در اطلاع رسانی و آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه در راستای رعایت موارد ایمنی در برابر بلایای طبیعی، گفت: برگزاری جلسات متعدد کارگروه‌های تخصصی ۱۴ گانه مدیریت بحران از جمله اقدامات پیشگیرانه ستاد مدیریت بحران استانداری یزد است.

هادی‌نسب پیگیری طرح‌های خطرپذیری سیل، زلزله و گرد و غبار از دیگر برنامه‌های در دستور کار ستاد مدیریت بحران استان دانست و افزود: علمی بودن برنامه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی با رشته‌های مرتبط یکی از رویکردهای جدی برنامه‌ریزی و اجرایی ستاد مدیریت بحران است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تصریح کرد: مدیریت بحران دستگاه نظارتی است که کار ستادی انجام می دهد و ۱۴ کارگروه زیرمجموعه این اداره کل  در راستای پایین آوردن مخاطرات طبیعی اقدام می کنند.

وی ارزیابی مجموعه بحران را وابسته به میزان دغدغه مدیران در زمان بحران دانست  و گفت :  تهیه بانک اطلاعات امکانات خصوصی و دولتی برای مواقع بحرانی ضروری می باشد.

هادی نسب با اشاره به تدوین و تنظیم سند آموزشی مدیریت بحران توسط ستاد استانی در یزد خاطرنشان ساخت:‌ طبق هماهنگی های انجام شده این طرح  به عنوان پایلوت در کشور فعالیت می کند.

این مسئول با بیان این که در راستای اجرای طرح آموزشی،‌ برای پنج سال آموزش اقشار مختلفجامعه در دستور کار ستاد مدیریت بحران قرار گرفته است، اظهار داشت : در شش ماهه نخست امسال ، ۵۵ درصد مردم استان یزد تحت پوشش آموزش‌های مدیریت بحران قرار گرفتند و پیش بینی می شود این آمار تا پایان سال به بیش از ۲۰۰ هزار نفر برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.