«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به فرماندهان ارتش این رژیم و «بولی مردخای» هماهنگ‌کننده امور سرزمین های اشغالی دستور داد تمام روابط و تماس‌های سیاسی و مدنی خود با رهبران ارشد تشکیلات خودگردان را قطع کنند.

دستور لیبرمن بر قطع روابط ارتش رژیم صهیونیستی با رهبران تشکیلات خودگردان

به قدس آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس دستور لیبرمن، از این به بعد افسران ارتش رژیم صهیونیستی حق ندارند با نمایندگان تشکیلات خودگردان در تماس باشند و فقط تماس‌های مربوط به هماهنگی امنیتی دستگاه‌های ویژه این کار باقی خواهد ماند.
وی اعلام کرده که این تصمیم در واکنش به تصویب قطعنامه شورای امنیت اتخاذ شده است.
تصویب قطعنامه شورای امنیت خشم و نارضایتی مسئولان رژیم صهیونیستی از طرفداران این قطعنامه و کسانی که به آن رای مثبت داده اند را به همراه داشته است.
'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر این رژیم پس از صدور این قطعنامه در انزوای شدیدی قرار گرفته است، محکومیت این رژیم از سوی شورای امنیت سازمان ملل به عنوان موضع واحد جهانی را «شرم آور» خوانده است.
وی همچنین دستور توقف حمایت مالی از ۵ نهاد بین المللی را که از پیش نویس قطعنامه محکومیت و توقف شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین حمایت کرده بودند، صادر کرد.
نتانیاهو اعلام کرده است که این طرف ها علیه ما (رژیم صهیونیستی) فعالیت می کنند و هر کس علیه اسرائیل (رژیم صهیونیستی) فعالیت کند باید تاوان اقتصادی آنرا بپردازد.
رای مثبت اوکراین عضو غیر دائمی شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه محکومیت رژیم صهیونیستی برای شهرک سازی نیز خشم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را برانگیخت و برنامه سفر نخست وزیر اوکراین به تل آویو را لغو کرد.
شورای امنیت سازمان ملل جمعه (۳ دی) قطعنامۀ توقف فوری فعالیت های شهرک سازی رژیم اسرائیل را در اراضی اشغالی فلسطینیان، تصویب کرد.
این قطعنامه با ۱۴ رأی موافق به همراه یک رأی ممتنع آمریکا تصویب شد. این نخستین قطعنامۀ شورای امنیت سازمان ملل در هشت سال گذشته دربارۀ اختلافات میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان و علیه رژیم تل آویو بوده است.
سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان، شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در کرانۀ باختری و بیت المقدس را غیرقانونی می دانند چراکه رژیم صهیونیستی در جنگ سال ۱۹۶۷ این سرزمین ها را اشغال کرد. بر مبنای کنوانسیون ژنو هرگونه ساخت وساز از سوی اشغالگر در سرزمین های اشغالی ممنوع است.
بیش از نیم میلیون صهیونیست در بیش از ۲۳۰ شهرک که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت المقدس ساخته است، سکنی گزیده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.