وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به وزرای فرهنگ کشورهای مسیحی، ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) پیامبر صلح و مهربانی، ابراز امیدواری کرد در سال جدید میلادی شاهد جهانی امن تر و مردمانی مهربانتر باشیم.

صالحی امیری آغاز سال جدید میلادی را به وزرای فرهنگ کشورهای مسیحی تبریک گفت

 به گزارش «قدس آنلاین»،  در پیام سیدرضا صالحی امیری که روز یکشنبه انتشار یافته، آمده است: در کتاب آسمانی ما مسلمانان برای بیان شخصیت والای حضرت مسیح تعبیر «روح خدا» به کار رفته و یکی از سوره­ های قرآن مجید به نام حضرت مریم نامگذاری شده است که بیانگر وجود ریشه­ های مشترک فرهنگی و آموزه­ هایی است که بر فضیلت و اخلاق تاکید دارد.
وی در این پیام آورده است: جهان امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند بهره گیری از آموزه های پیامبرانی است که مردم را به وفق و مدارا، صلح و دوستی، خیرخواهی و مهربانی دعوت کرده اند.
صالحی امیری تصریح کرد: متاسفانه در جهان پرآشوب کنونی، خشونت و افراطی گری چهره­ زشتی به زندگی بشر بخشیده و تروریست­ های خون ریز، برای توجیه اعمال غیر انسانی خود، آن را ناجوانمردانه به دین و آیین نسبت می دهند. در حالیکه روح ادیان آسمانی از جمله دین اسلام، اخلاق مداری و صلح طلبی و زیست مسالمت آمیز انسان ها در کنار یکدیگر است. همچنان که در ایران اسلامی هموطنان مسیحی ما با آداب و رسوم و فرهنگ خود، در کنار سایر شهروندان در امنیت و آسایش زندگی می کنند.
براساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضو کابینه دولت یازدهم ابراز امیدواری کرد در سال جدید میلادی شاهد جهانی امن تر و مردمانی مهربانتر باشیم و سایه خشونت و ترور از آسمان همه کشورها به دور باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.