اداره کل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: آذر ماه ۹۵ ایران درمجموع برای ۲۴ خبرنگار و عوامل خبری وابسته به ۱۰ رسانه خارجی از هشت کشور جهان مجوز روادید مطبوعاتی تردد موقت صادر کرد.

ایران در آذرماه میزبان ۱۰ رسانه خارجی از هشت کشور جهان بود

 به گزارش «قدس آنلاین»،   مجوزهای صادر شده شامل «روادید مطبوعاتی زمان دار» برای خبرنگاران «غیر مقیم» رسانه های خارجی که آذر ٩٥ به ایران آمده اند صادر شده است.  
کشورهای آلمان، کره جنوبی، قرقیزستان و کانادا بیشترین درخواست حضور در جمهوری اسلامی ایران را برای تردد و فعالیت رسانه ای در این ماه داشته اند.  
کره جنوبی با ۵ نفر و ۲۱ روز، آلمان با ۴ نفر و ۱۴ روز، کانادا با ۳ نفر و ۷ روز، هنگ کنگ با ۲ نفر و ۷ روز بیشترین روزهای و نفرات را در این ایام داشته اند.
رادیو و تلویزیون ها، نشریات و خبرگزاریها بیشترین رسانه های درخواست کنده حضور در ایران بوده اند.
همچنین ازبکستان، نروژ و افغانستان از دیگر کشورهای درخواست کننده در ایران هستند.
رسانه های خارجی در طول سال هر ماه درخواست های فراوانی را برای تردد و فعالیت خبری در ایران ارسال می کنند.
تمامی جزئیات این کشورها اکنون در سایت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آدرس http://press.farhang.gov.ir قابل مشاهده است.
حدود ١٥٠ رسانه بین المللی دارای دفتر نمایندگی فعال در ایران هستند و رسانه های دیگری که در ایران دفتر ندارند، بنابر تقاضا، مجوز فعالیت زمان دار دریافت می‌کنند.  
این مجوزها حسب تقاضای رسانه ها، رسیدگی می شود؛ در مواردی پاسخ منفی یا مشروط داده می شود و در مواردی با درخواست آنها به صورت مجوز موقت زمان دار موافقت می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.