بجنورد- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی بیان کرد: برای برطرف شدن مشکل مراکز خدماتی- رفاهی، اجرای طرح هایی در قالب میقات الرضا(ع) پیشنهاد داد و بخشی از کار نیز اجرا شد اما به دلیل نبود اعتبار، این طرح در نیمه راه متوقف شده است.

میقات الرضا(ع) گرفتار در نبود اعتبار

به گزارش قدس آنلاین،گفت: متأسفانه در استان پایگاهی با تمام امکانات برای زائران وجود ندارد و تنها پایگاهی که تقریباً مناسب بوده،پایگاه داشته است که آن را هم آستان قدس رضوی ایجاد کرد.

وی افزود: آرامگاه امام زادگان سید احمد و محمود چمن بید، امامزاده سید اسماعیل باباامان و آرامگاه حمزه رضای شیروان را در طرح میقات الرضا(ع) قرار دادیم که البته اولویت اصلی آرامگاه سید احمد و محمود چمن بید تعیین شد.

وی ادامه داد: اما در بحث برنامه ریزی برای بودجه با استانداری مکاتبه کردیم که در ردیف بودجه استانی برای این موضوع ردیف بودجه در نظر گرفته شود تا بعد از آن ما بتوانیم در خصوص اقداماتی که دارد انجام می شود، کار را آغاز کنیم.

سیدنژاد افزود: در قالب میقات الرضا(ع)، آرامگاه امام زاده سید احمد و محمود چمن بید کارهای خوبی انجام شده و شبستان آن آماده است و پیگیر جذب سرمایه گذار هستیم که در اطراف آن پمپ بنزین و دیگر خدمات را در قالب میقات الرضا(ع) انجام دهیم.

وی گفت: به دنبال این هستیم که ردیف بودجه ای برای میقات الرضا(ع) بگیریم و در رابطه با این موضوع با استانداری مکاتبه کرده ایم که گفته اند بررسی می کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی نیز گفت: توجه به گردشگری می تواند تا حد زیادی مشکل استان را در زمینه خدمات دهی به مسافران و زائران برطرف کند.

نادری افزود: استان خراسان شمالی دارای طبیعت زیبا و بکری است که اصلا نیازی به پول دولتی نیست و باید در بحث گردشگری به بخش خصوصی مجوز دهیم که در این زمینه سرمایه گذاری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.