کرمان - استاندار کرمان تاکیدکرد: استقرار صنایع در مرکز شهر کرمان، پیش بینی برای حمل و نقل شهری کرمان و ترافیک شهری، آینده فرهنگی و اجتماعی شهر کرمان نیز در مجمع مشورتی توسعه مرکز کرمان ۱۴۰۴ مورد توجه قرار گیرد.

مردم حضور فعالی برای آینده کرمان داشته باشند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی بعد از ظهر دوشنبه در ستاد توسعه مرکز استان کرمان ۱۴۰۴  به تشکیل نخستین جلسه مجمع مشورتی توسعه مرکز کرمان ۱۴۰۴ اشاره کرد و افزود: به همین منظور از نخبگان شهر کرمان، مدیران و مسئولان سابق، کارشناسان و اساتید برای حضور در مجمع مشورتی توسعه مرکز کرمان ۱۴۰۴ دعوت شده است و حدود ۹۰ نفر در مجمع مشورتی حضور دارند تا در زمینه برنامه ها و طرح های مرکز استان کرمان نظر دهند.

رزم حسینی با اشاره به اینکه در نخستین جلسه مجمع مشورتی توسعه مرکز کرمان ۱۴۰۴ بحث هم اندیشی اعضا مطرح است تا پیشنهادات خود را ارائه دهند، عنوان کرد: لازم است به آینده مرکز کرمان بپردازیم و در این راستا بحث جمعیت آینده کرمان حائز اهمیت است و اینکه آیا باید براساس جبر زمان جلو برویم یا اینکه ترکیب جمعیتی و جانمایی جمعیت در کرمان را بدانیم و برای آن برنامه ریزی کنیم.

رزم حسینی خاطرنشان کرد: استقرار صنایع در مرکز شهر کرمان، پیش بینی برای حمل و نقل شهری کرمان و ترافیک شهری، آینده فرهنگی و اجتماعی شهر کرمان نیز در مجمع مشورتی توسعه مرکز کرمان ۱۴۰۴ مورد توجه قرار گیرد.

استاندار درخواست کرد: شهر کرمان متعلق به مردم است و همه باید در رابطه با آینده شهرشان نقش آفرینی کنند و بی توجهی کردن به شهر مورد قبول نیست و از همه عزیزان دعوت و درخواست می کنیم که حضور فعالی برای آینده کرمان داشته باشند.

وی تصریح کرد: می خواهیم حداکثر خردورزی در اداره شهر کرمان را در قالب قانون داشته باشیم و این مجمع یک شورای مشورتی برای شورای شهر، شهرداری و شورای برنامه ریزی استان کرمان به شمار می رود.

استاندار کرمان همچنین از تدوین سند امنیت غذایی استان کرمان سخن گفت و ادامه داد: نانوایی های کرمان بر اساس کیفیت خود نشان طلایی، نقره ای و برنزی دریافت می کنند و کشتارگاه شهر کرمان در دولت یازدهم به بخش خصوصی واگذار شد و امروز عرضه گوشت در این مکان با کیفیت مطلوبی انجام می شود.

رزم حسینی در پایان توجه به آموزش و پژوهش در مجمع مشورتی توسعه مرکز کرمان ۱۴۰۴ را مورد تاکید قرار داد.

در این جلسه رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیزگفت:  یک چشم انداز و هدف برای کرمان با یک تاریخ و موضوع مشخص شود که در این چشم انداز به هدف برسیم و متناسب با آن استانداردها و وظایف هر حوزه ای تعیین شود.

سید مهدی طبیب زاده تصریح کرد: باید یک برند برای کرمان تعریف شود و براساس مطالعات، سوابق و ظرفیت ها این امر صورت بگیرد تا نگاه ها را به استان جلب کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.