ساری- سروزیر ایالت دولتی سریلانکا در دیدار با استاندار مازندران از توسعه تبادلات تجاری و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.

سریلانکا خواهان افزایش تبادلات تجاری با ایران است

به گزارش قدس آنلاین، نظیر احمد شامگاه سه شنبه در  راس هیاتی ضمن دیدار با استاندار مازندران با بیان اینکه روابط دولتی ایران و سریلانکا بسیار طولانی است افزود: رئیس جمهور سریلانکا ماه آینده به ایران سفر خواهد کرد و این سفر سبب ارتقا روابط ایران و سریلانکا می‌شود.

وی از آمادگی این کشور برای توسعه تعاملات گردشگری خبر داد و افزود: جذب توریست از ایران به سریلانکا و توامان سبب تحکیم روابط دو کشور خواهد شد.

سروزیر ایالت شرقی سریلانکا با اشاره به اینکه سریلانکا از ۳۰ سال گذشته تحت تاثیر جنگ قرار  داشته است ادامه داد: از آنجا که توجه به رفاه اجتماعی و تشکل‌های اجتماعی مدنظر دولت فعلی سریلانکاست لذا سرمایه‌گذاری صنعتی مدنظر کشور سریلانکا با کشورهای دیگر نظیر ایران است.

نظیر احمد با اعلام اینکه ایران اسلامی در حوزه سدسازی و انرژی سرمایه‌گذاری فراوانی در سریلانکا صورت داده است، گفت: بالغ بر ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی توسط ایرانی‌ها انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بنده نماینده بخش مسلمان نشین سریلانکا هستم، افزود: اکثریت احزاب سیاسی در سریلانکا از حزب سیاسی اسلامی بنده حمایت می‌کند.

احمد با بیان اینکه ائتلاف و همبستگی بین جریانات سیاسی سریلانکا تداوم خواهد داشت، گفت: مازندران و سریلانکا دارای مشترکات فراوانی بوده که در حوزه کشاورزی و گردشگری قابلیت تبادل است.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون هکتار زمین کشاورزی در سریلانکا داریم، افزود: ۴۵۰ هزار هکتار از این اراضی قابلیت کشت را دارد.

سروزیر ایالت شرقی سریلانکا با بیان اینکه طبیعت این کشور بیشتر آفتابی و بارانی است، گفت: بسیاری از اهداف اقتصادی و روابط تجاری مازندران و سریلانکا در کشور محقق خواهد شد.

احمد با اشاره به اینکه نیازمند تکنولوژی صنعت آب توسط مهندسان ایرانی در سریلانکا هستیم، افزود: با توجه به این شاخص می‌توانیم، ظرفیت‌های کشاورزی کشور را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه مزرعه مرغداری مناسب در ایالت شرقی سریلانکا نداریم، گفت: در حوزه دام و طیور، ماهیگیری نیز آمادگی تبادل همکاری هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.