بیرجند- استاندارخراسان جنوبی بااشاره به برگزاری کنگره شهدای استان گفت: در برگزاری این مراسم مهم باید از ظرفیت و توان تمامی اقشار، گروهها و سازمان های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی استفاده شده و همه بکار گرفته شوند.

کنگره شهدای خراسان جنوبی باید باشکوه تمام برگزار شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، سیدعلی اکبر پرویزی شامگاه سه شنبه در نخستین جلسه ستاد اجرایی کنگره شهدای استان بابیان اینکه برگزاری اینگونه کنگره ها نقش مهمی در زنده نگهداشتن نام و یاد شهدای عزیز خواهد داشت، اظهار داشت: از این رو این اقدام مهم و ارزشمند باید علاوه بر وظیفه اداری و با اعتقادی قلبی به انجام برسد تا اثرگذاری اجتماعی و فرهنگی لازم را داشته باشد.

وی گفت: در برگزاری این مراسم مهم باید از ظرفیت و توان تمامی اقشار، گروهها و سازمان های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی استفاده شده و همه بکار گرفته شوند.

استاندارخراسان جنوبی به نقش مهم سازمان های مردم نهاد در این زمینه اشاره کرد و افزود: باید از اصناف، گروه های مرجع، افراد ذی نفوذ و تاثیرگذار، معتمدان، بازاریان، صاحبان مشاغل و صنایع و سایر توانمندی های اجتماعی و عمومی که وجود دارد نیز با واگذاری مسئولیت ها به نحوی از انحاء در این کار بزرگ استفاده شود.

پرویزی به نقش اقشار مختلف مردم در دفاع از ارزش های انقلابی و نیز دوران ۸ سال دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: به همان میزان که اقشار مختلف در جنگ تحمیلی حضور داشته اند در کنگره شهداء نیز همه اقشار جامعه و از طبقات وآحاد مختلف باید حضوری پرشور و موثر داشته باشند.

وی به نیازسنجی اعتبارات و امکانات مورد نیاز در این کنگره اشاره کرد و افزود: با انجام یک کار کارشناسی شده و دقیق اعتبارات و منابع مالی و نیز امکانات سخت افزاری که مورد نیاز است احصاء و در جلسه بعدی ستاد اجرایی ارائه شود تا بتوان بر اساس یک آمار واقعی نسبت به توزیع وظایف ومسئولیت ها و نیز درخواست امکانات بر اساس توانمندی دستگاه ها اقدامات و برنامه ریزی های لازم را صورت داد.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه های اجرایی و مدیران در تمامی رده ها و سطوح باید همکاری و همراهی لازم و همه جانبه را با دست اندرکاران امر داشته باشند، افزود: برگزاری این کنگره باید به عنوان یک وظیفه اعتقادی و قلبی مورد توجه قرار گیرد نه یک وظیفه اداری صرف چرا که در غیر این صورت اثرگذاری لازم را نخواهد داشت.

استاندارخراسان جنوبی ادامه داد: شهدای عزیز، رزمندگان، جانبازان، ایثارگران و تمامی کسانی که عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شدند انگیزه ای جز خدمت به اسلام و انقلاب و دفاع از آرمان والای امام راحل(ره) و کیان ایران عزیز وحفظ وطن و ناموس نداشتند

وی اظهار داشت: از این رو باید با تمام اعتقاد و بدور از تمامی حواشی و درگیریهای کاری و اداری با تمام توان برای برگزاری کنگره ای آبرومند، باشکوه و تاثیرگذار تلاش و برنامه ریزی کرد.

پرویزی، با تاکید بر برآورد هزینه های این کنگره گفت: با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل و نیز از آنجا که نام این کنگره به نام شهدا مزین شده است ریخت و پاش های اضافی و اسراف در هزینه کردها دراین کنگره به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و نخواهد بود از این رو مسئولان امر باید برآورد دقیق از هزینه های برگزاری این کنگره به جلسه بعدی ستاد اجرایی ارائه کنند.

استاندارخراسان جنوبی به امکان سنجی منابع موجود در دستگاه های اجرایی اشاره کرد و افزود: منابع وامکانات موجود نیز باید با انجام یک امکان سنجی مناسب احصاء و به جلسه بعدی ارائه شود تا بتوان از منابع و امکانات موجود به نحو مطلوب ومناسب بهره گیری کرد.

وی بر برگزاری جلسه ستاد اجرایی هر سه ماه یک بار تاکید کرد و ادامه داد: باید تلاش شود تا کاهش تعداد کمیته های زیرمجموعه به منظور کاهش هزینه ها، جلوگیری از موازی کاری و تسریع و تسهیل امور مورد توجه قرار گیرد این در حالی است که جلسات کمیته ها نیز باید در فواصل زمانی کوتاه تر از ستاد اجرایی برگزار و تصمیمات مورد نظر به این ستاد ارائه شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.