شهرکرد-مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه ای جهت استفاده از پساب تصفیه خانه برای ایجاد فضای سبز، همچنین جمع آوری و پخش سیلاب به منظور حفظ پوشش گیاهی در دشت شهرکرد توسط این کارگروه تدوین شد.

برنامه پخش سیلاب به منظور حفظ پوشش گیاهی در دشت شهرکرد تدوین شد

به گزارش قدس آنلاین، شهرام احمدی فارسانی صبح چهارشنبه در هفتمین جلسه کارگروه مقابله با گرد و غبار و آلودگی هوای استان  با اشاره به نگاه مبتنی بر حفظ محیط زیست دربین مدیران استان گفت: با همکاری دستگاه های مرتبط، اقدامات اجرایی جهت احیای دشت شهرکرد و مقابله با آلودگی هوا به عنوان منشاء تولید گرد و غبار عملیاتی می‌شود.

 احمدی فارسانی افزود: برنامه ای جهت استفاده از پساب تصفیه خانه برای ایجاد فضای سبز، همچنین جمع آوری و پخش سیلاب به منظور حفظ پوشش گیاهی در این دشت، همچنین استفاده از آب خطوط لوله انتقال در زمان کدورت و نگهداشت آب در محل های بحرانی دشت توسط این کارگروه تدوین شد.

وی تصریح کرد: به منظور حفظ پوشش گیاهی در دشت های بحرانی استان، تشدید برخورد با افراد فاقد پروانه چرای دام خصوصاً افراد غیربومی که اهداف سودجویانه دارند در دستور کار منابع طبیعی و آبخیزداری استان قرارگرفت.

احمدی فارسانی اظهار کرد: برنامه ای جامع در خصوص اقدامات لازم برای کنترل کوچ زودهنگام دامداران و خروج دیر موقع آنان و همچنین انتظارات از سایر دستگاهها برای همکاری در تحقق موضوع رعایت زمان مناسب کوچ عشایر در دست تدوین است. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اهمیت نگهداشت آب در دشت شهرکرد گفت: استفاده از توان دانشگاه ها و دستگاه های علمی و تحقیقاتی به منظور طراحی نمونه داخلی دستگاهی که بتواند چاله های مناسب آبخیزداری را در دشت ایجاد نماید (ایمپلینتر) در دستور کار قرارگرفته و نتایج تحقیقات تا یکماه دیگر ارائه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.