ایلام – شهردار ایلام که به دلیل سفر مدیران شهرداری به جزیره کیش و همچنین ایجاد عقد و اخوت با شهر های محروم«کوت» و «نعمانیه» نوک پیکان انتقاد و نارضایتی بسیاری از شهروندان ایلامی قرار دارد به قدس آنلاین درباره قصه پر غصه مطالبات و سفر کیش توضیح داد.

وصول مطالبات شهرداری قصه ای پر غصه/سفر مدیران به کیش رویه ای عادی است

منت محمدی در گفت و گو با قدس آنلاین، بیان کرد: شهرداری ایلام در زمینه های جاری، محکومیت های حقوقی و عمرانی؛ بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال بدهکار است.

شهردار ایلام با اشاره به اینکه شهرداری ایلام را با ۱۷۰ میلیارد ریال بدهی جاری، ۱۸۰ میلیارد ریال بدهی حقوقی و حدود یک میلیارد ریال بدهی عمرانی تحویل گرفته است، تصریح کرد: بدهی های عمرانی قابل تأمین و حل و فصل است اما برای جبران بدهی های جاری و محکومیت های حقوقی باید چاره اندیشی شود.

منت محمدی با بیان اینکه ۴۷ پیمانکار از شهرداری ایلام طلب دارند و برخی از مردادماه سالجاری به دنبال طلب خود بوده اند، یادآور شد: پیمانکاران بیش از ۱۵ میلیارد ریال از محل منابع داخلی از شهرداری ایلام طلبکار بوده که در این مدت دو ماهه، ۵ میلیارد ریال از این بدهی ها پرداخت شده و تلاش خواهد شد تا اسفندماه سالجاری نیز مابقی بدهی ها تسویه شوند.

وی با بیان اینکه شهرداری ایلام از اشخاص حقیقی و حقوقی ۲۲۰ میلیارد ریال طلب دارد و به سختی قابل وصول است، اظهار داشت: برخی از این طلب ها، داستان پرغصه ای ۱۵ ساله دارند و وصول شان کار ساده ای نیست.

سفر کیش رویه ای عادی است

محمدی با بیان اینکه در جریان مأموریت اداری و سراسری اخیر، به خاطر وضعیت مالی نامناسب و اوضاع عمرانی نامطلوب شهر ایلام، هیچ رغبتی برای سفر به جزیره کیش نداشتم  تصریح کرد: سفر شهرداران و اعضای شورای شهر به کیش رویه ای جاری، مسبوق به سابقه و بنا به دعوت رسمی مسئولان امر و در راستای تبادل اطلاعات و تجربیات و آشنایی با جدیدترین تجهیزات، امکانات و نماد های شهری در قالب برگزاری نمایشگاه بوده است.

وی با اشاره به اینکه از ۱۱ عضو شورای شهر ایلام تنها آقایان هادی کرمی- مظفر میرزاد و حجت شاکیان در این سفر و مأموریت اداری حضور نداشته اند، تأکید کرد: با کاهش مدت زمان سفر و صرفه جویی در هزینه ها، این سفر دو روزه در مقایسه با دیگر سفرهای مشابه در طول ۱۰ سال گذشته به جزیره کیش با حداقل هزینه صورت گرفته است.

شهردار ایلام با بیان اینکه بر اساس مستندات مالی موجود و علی رغم افزایش سالیانه هزینه ها و خدمات؛ در جریان این سفر حدود ۳۰۰ میلیون ریال هزینه شده است، گفت: خبرنگاران پل ارتباطی و مورد اعتماد مردم و مسئولان هستند و می توانند از نزدیک این اسناد مالی را مشاهده و تنویر افکار کنند.

منت محمدی با اشاره به اینکه در جریان این سفر سه قرارداد و تفاهم نامه مهم برای خرید تجهیزات شهری منعقد شده است، اظهار داشت: این سفر صرفاً یک مأموریت اداری و در راستای اهداف سازمانی بوده و کل هزینه آن، یک سوم هزینه سفرهای مشابه در سنوات گذشته بوده است.

ماجرای خواهر خواندگی

وی با بیان اینکه ماجرای دعوت از شهرداران و مسئولان شهری شهرهای کوت و نعمانیه عراق، قبل از انتخاب ایشان به عنوان شهردار ایلام و در راستای بهبود روابط و تبادل تجربیات و اطلاعات بوده است، بیان داشت: طرف های عراقی در جریان سفر به ایلام، از برخی طرح ها و پروژه های عمران شهری و برخی واحدهای تولیدی شهرداری بازدید و از نزدیک در جریان امور قرار گرفته و برای بهره مندی از برخی ظرفیت ها و توانمندی های شهرداری ایلام، ابراز تمایل و آمادگی کرده اند.

شهردار ایلام با اشاره به اینکه طرف های عراقی خواستار همکاری مسئولان شهری ایلام در زمینه راه اندازی واحد تولید موزائیک در عراق شده اند، یادآور شد: در این خصوص تفاهم شده است تا با هزینه طرف عراقی و با مشارکت و نظارت شهرداری ایلام، واحد تولید موزائیک در عراق احداث و راه اندازی شود.

منت محمدی با بیان اینکه ایجاد واحد تولیدی در عراق و ارائه خدمات مختلف شهری و مهندسی به طرف عراقی، موجب ارزآوری و درآمدزایی برای شهرداری ایلام می شود، خاطرنشان ساخت: طرف عراقی قول داده است تا به منظور ساخت زائر سرا در عراق، یک قطعه زمین با پروانه کار رایگان، در اختیار شهرداری ایلام قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه بر خلاف فضاسازی های رسانه ای این دیدار و سفر نیز با کمترین هزینه باورنکردنی به سرانجام رسیده و اسناد مالی آن به صورت کاملاً شفاف موجود و در دسترس است، تصریح کرد: شهرداری ایلام در جریان سفر طرف های عراقی(شهرداران و مسئولان شهری کوت و نعمانیه) کمتر از دو میلیون ریال هزینه کرده است.

شهردار ایلام با بیان اینکه این میهمانان تنها به صرف یک ناهار میهمان شهرداری ایلام بوده اند و سپس به میهمان سرای استانداری ایلام هدایت شده و بعد در اختیار مجموعه شرکت شهرک های صنعتی ایلام قرار گرفته اند، تأکید کرد: حسن همجواری، روحیه میهمان نوازی و تقارن فرهنگی، دینی و مذهبی و ارتباطات خویشاوندی و اجتماعی طرفین ایجاب می کند که این مراودات و رفت و آمدها بیش از پیش تداوم یابد.

معوقات کاگران پرداخت شد

وی با اشاره به حقوق معوق  ۷۴ کارگر شهرداری ایلام  افزود: این کارگران حدود ۷ ماه از شهرداری حقوق و مزایا طلب داشتند و کاملاً بلاتکلیف بودند.

وی بیان کرد: در همین راستا یکی از شرکت های خدماتی شرکت کننده در مناقصه از ابتدای دی ماه با کارگران بلاتکلیف قرارداد سه ماهه منعقد کرده و لذا مشکلات این کارگران حل شده است.

وی اظهار کرد: شرکت طرف قرار داد طی این قرارداد سه ماهه، موظف شده است تا بر اساس قانون کار، تمام حق و حقوق کارگران طرف قرارداد را بدون فوت وقت پرداخت کند.

حل مشکل پارکینگ و زباله

منت محمدی به ضرورت ایجاد پارکینگ عمومی در مرکز شهر ایلام اشاره و تأکید کرد: در این راستا دو نقطه برای ایجاد پارکینگ طبقاتی مدنظر قرار گرفته است.

وی افزود: یکی محل اداره کل ورزش و جوانان استان واقع در روبروی بیمارستان امام خمینی(ره) و دیگری محل ایستگاه اتوبوس ها واقع در پایین تر از میدان ۲۲ بهمن، روبروی پاساژ مهران است.

شهردار ایلام با اشاره به اینکه در صورت کسب مجوزهای لازم، رفع معارضین و عقد تفاهم نامه و قرارداد؛ این پارکینگ طبقاتی با مشارکت بخش خصوصی در ۷ طبقه ساخته خواهد شد.

وی اظهار داشت: تا کنون تعدادی سرمایه گذار برای ایجاد پارکینگ طبقاتی در ایلام اعلام تمایل و آمادگی کرده اند و پیش بینی می شود که برای ساخت این پارکینگ طبقاتی بیش از ۷۰ میلیارد ریال هزینه شود.

منت محمدی با بیان اینکه دفع زباله های شهر ایلام و محل تخلیه و دپوی آن ها بسیار آزار دهنده، نگران کننده، مخاطره آمیز و مخرب محیط زیست و هزینه بر است، بیان داشت: با رایزنی ها و پیگیری های کارشناسی، برای ساخت کارخانه بازیافت زباله، در نزدیکی سه راهی جندالله به طرف سرنی، زمین مناسبی تهیه و تمام استعلامات نیز به عمل آمده و در استان مصوب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.