مشهد- معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه اعتاب مقدسه جهان اسلام، می توانند محور وحدت میان امت باشند، گفت: آن چه که بیش از همه به آن نیاز داریم، ائتلاف، وحدت و یکپارچگی است و دشمنان از این وحدت ما همواره هراس داشته اند.

اعتاب مقدسه جهان اسلام محور وحدت هستند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید جلال حسینی روز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام در دفتر معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی اظهار کرد: امروز با عنایت به شرایط کنونی جهان اسلام و دنیای معاصر و  همچنین  با توجه به هجمه های متنوع و گسترده دشمنان اسلام در عرصه های مختلف آن چه که بیش از همه اقتضا می کند به آن توجه خاص داشته باشیم، همگرایی، اتحاد، وحدت و یکپارچگی است.

وی افزود: یکی از مزیت های مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که مملو از عشق و محبت و عقلانیت است، تامین کننده معنویت و خواسته درونی دنیای معاصر است که به وضوح آن را مشاهده می کنیم.

حسینی خاطرنشان کرد: امروز ما قدرت نرم فکری و فرهنگی جهان را در اختیار داریم. یکی از مولفه های این اقتدار فکری و فرهنگی، مقوله حب و عشق به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و این ارادت و عشق مختص به شیعیان نیست.

وی، با بیان اینکه همه خادمین دستگاه خاندان عصمت و طهارت(ع) امروز خالصانه و عاشقانه گرد هم آمده اند، تا در مقابل فرقه ها و تفکرات دست ساخته دستگاه استکباری امریکا و انگلیس بایستند، افزود: امروزه استکبار جهانی گروه هایی همانند داعش را به وجود آورده اند، زیرا  آنان خطر عظمت و بزرگی تفکر ناب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را با تمام وجود احساس کرده اند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، ادامه داد: فرزندان مکتب اهل بیت(ع) در موصل و حلب پرچم پر افتخار اسلام را با حرکت جریان ساز مبتنی بر عقلانیت و شور و شعوری که برگرفته از اسلام ناب و معارف ائمه اطهار(ع) است به اهتزاز درآوردند و همچنان از ماهیت اصیل اسلام دفاع کردند.

امروز، دنیای معاصر تشنه معنویت است

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، با بیان اینکه دستگاه¬های دروغین به انواع مختلف در تلاشند  نوعی معنویت کاذب را برای بشریت تامین کنند، گفت: دنیای معاصر امروز تشنه معنویت است.

حسینی اضافه کرد: زیارت نقطه راهبردی و رمز وحدت اسلام و ائتلاف امت اسلام است و همه مذاهب در پیشگاه زیارت متواضعند. همه مذاهب به اماکن مقدسه مشرف می شوند و ارادتمندانه زیارت می کنند. بنابراین  می توان آن را به عنوان یک مرکز تابناک که در آینده جریان ساز و تاریخ ساز  خواهد بود، شناخت و  برآن اتکا و اعتماد کرد.

وی با اشاره به برکات برگزاری نخستین اجلاس اعتاب مقدسه جهان اسلام که در ایام دهه کرامت رضوی برگزار شد، عنوان کرد: با برگزاری این نشست و ایجاد همگرایی و وحدت میان اعتاب مقدسه،   لرزه بر جان دشمنان اسلام افتاد. امروز هم گرد هم آمدیم تا تجدید عهد و میثاق کنیم و ثابت کنیم ما می توانیم در کنار یکدیگر با سیاست های واحد در راستای تحقق اهداف مشترک گام برداریم.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، خاطرنشان کرد: ما باید تولیدات محتوایی را به صورت شبکه ای با هدف ترویج مبانی دین و تامین نیازهای مخاطبان تولید کنیم. همچنین به بحث تولید و چاپ ورود پیدا کرده و در کم و کیف و چگونگی و مختصاتش می توانیم کارگروه هایی ایجاد کنیم.

وی گفت: پیش بینی شده است، با برنامه ریزی کتابی با موضوع و محوریت «پیام اهل بیت (ع) دوستی صلح و آرامش است»  را تولید کنیم  و امیدواریم، این کتاب از پرتیراژترین کتاب های جهان باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.