محمدی گفت: بندهای ذیل ماده ۱۵ گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه برنامه ششم هم اکنون در حال اصلاح بوده و همچنان تامین سرمایه ها و صندوق ها زیر مجموعه بازار سرمایه خواهند ماند.

 تامین سرمایه‌ها و صندوق‌ها همچنان تحت نظارت سازمان بورس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اقتصاد آنلاین، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بندهای ذیل ماده ۱۵ گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه برنامه ششم هم اکنون در حال اصلاح بوده و بحث در این زمینه این موضوع است که  اگر بانک ها در تامین سرمایه ها و یا صندوق های سرمایه گذاری بخواهند مشارکت داشته باشند برای ارایه مجوز ها به بانک ها تنها بانک مرکزی اقدام کند.

شاپور محمدی عنوان کرد : تامین سرمایه ها و صندوق های سرمایه گذاری  به موجب قانون دائمی بازار اوراق بهادار همچنان نهاد های بازار سرمایه هستند و جوز خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت می کنند.

به گفته وی هم اکنون ۲۰۰ نهاد اعم ازصندوق و تامین سرمایه در بازار سرمایه کشور فعال هستند و نزدیک به یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر شخص حقیقی و حقوقی از جمله سرمایه گذاران صندوق ها به شمار می روند.

محمدی  با بیان اینکه از این به بعد نیز همچنان صندوق های بازارگردانی و همه صندوق ها تحت نظارت سازمان و زیر مجموعه بازار سرمایه خواهند بود، گفت: اگر بانکی بخواهد سهام داسته باشد طبیعی است که هماهنگی خود را باید با بانک مرکزی انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.