خرم آباد- فرمانده سپاه استان لرستان گفت: با شروع جنگ نرم چون مفاهیم، شعارها، ارزشها و تاکتیک‌ها فرق کرد مقام معظم رهبری مسئله تهاجم فرهنگی را مطرح کردند که همین خواص جدل کردند که ما تبادل فرهنگی داریم.

برخی جدل کردند که به‌جای تهاجم فرهنگی، تبادل فرهنگی داریم

به گزارش قدس آنلاین- سردار مرتضی کشکولی ظهر پنجشنبه در مراسم بزرگداشت ۹ دی که در حوزه کمالیه شهر خرم‌آباد برگزار شد ظهار داشت: جوامع دینی و ایمانی به طور حتم پیچیده در فتنه است بنابراین ما به عنوان یک جامعه ایمانی همیشه همراه با فتنه هستیم.

وی افزود: برخی صاحب منصبان و روشنفکران در اصل واژه «فتنه» مناقشه دارند اما باید گفت فتنه در فرهنگ معین به معنی آشوب و ستیز و در بخش‌های مختلف قرآن به معنای آزمایش و امتحان، فریب دادن، گمراهی، شرک و بت‌پرستی آمده است

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان عنوان کرد: امام علی (ع) در خطبه ۵۰ نهج البلاغه علت به وجود آمدن فتنه را هواپرستی و بدعت‌گذاری در دین دانسته‌اند، بدعتی که قسمتی از حق را با باطل در می‌آمیزند. وی شرط پیدا کردن بصیرت را معنویت دانست و بیان کرد: فتنه ۸۸ یک حادثه و اتفاق نبود البته ریشه فتنه از بدو انقلاب در کشور بود به طوری که امام خمینی(ره) در بدو ورود هم با مخالفان خارجی و با هم با مخالفان داخلی مواجه شد.

کشکولی گفت: در بدو ورود امام خمینی(ره) به ایران همراهان ایشان به دو گروه تفسیم شدند گروهی که اهل تهذیب بودند، ولایت فقیه را فهم کردند و هنوز هم همراه هستند و گروه دوم جمعی از همراهان امام خمینی (ره) بودند که تنها جذب شخص امام بودند نه موضوع ولایت فقیه که این افراد یا نخواستند یا نتوانستند مفهوم ولایت فقیه را درک کنند و یک تبعیت دولت دارانه از امام راحل داشتند.

وی تصریح کرد: این افراد چون مفهوم عمیق ولایت فقیه را نفهمیده بودند در حکومت‌داری و اداره کشور اسلامی و دینی دم از شیوه‌های حکومت‌داری جهان غرب می‌زدند به همین دلیل از همان زمان با آموزه‌های ولایت فقیه و امام خمینی (ره) فاصله گرفتند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.