مشهد- در آستانه سالروز حماسه تاریخی نه دی؛ روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» تعدادی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، مسؤولان و هنرمندان خراسان رضوی بر حماسه سازی مجدد و حضور پررنگ و میثاق دوباره با ولایت در این روز تأکید ورزیدند.

ما می آئیم

به گزارش قدس آنلاین، مردم ایران سره را از ناسره در فضای غبارآلود و خاکستری فتنه آفرینان خوب می‌شناسند. آنان صاحبان انقلاب بصیرت هستند و همچنان تا پای جان به انقلاب، نظام و میهن خود وفادارند و پیروی و تبعیت از ولایت و امامت و دفاع از حریم آن را تکلیف شرعی می‌دانند. د

دفاع از نظام و جایگاه ولایت و امامت

سردار جانباز علی اکبر نجاتی رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس، نقاط عطف تاریخ سازی مانند عملیات مرصاد وجود دارد؛ زمانی که دشمن خارجی و منافقین داخلی با دست کم گرفتن نقش و انسجام مردم غیور و همیشه در صحنه، وارد عمل(عملیات مرصاد) شدند، اما در نهایت اضمحلال و رسوایی خود را رقم زدند. وی ادامه داد: در فتنه سال ۸۸ نیز دشمنان خارجی و دنباله‌های داخلی آن‌ها بر اثر اشتباه محاسباتی، اصل نظام را هدف قرار دادند که با حضور قاطع و پررنگ حماسه ساز مردم در ۹ دی به منظور دفاع از نظام و جایگاه ولایت و امامت، دشمنان ما ناکام و رسوا شدند.

وی اظهار داشت:حضور پرشور مردم و یادآوری و بازخوانی حماسه نهم دی، دشمنان خارجی و داخلی را برای همیشه ناامید و نابود خواهد کرد.

حماسه‌ای مردمی از بطن مردم انقلابی

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه درامور اهل سنت خراسان نیز گفت: ۹ دی‌ماه حماسه‌ای مردمی بود که از بطن و قلب مردم پرشور و انقلابی در پاسخ به زمینه سازی  آشوب‌های عده‌ای آشوب طلب و با تکیه بر ایمان و اعتقاد و باورهای دینی خویش به قیام برخاستند و جوابی دندان شکن به این فتنه گران دادند.

حجت الاسلام والمسلمین فرجام تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران استوار بر باورها و اعتقادات راسخ و محکم مردم است و در این آشوب در سال ۸۸ که کیان و اساس نظام و مقدسات را هدف قرار داده بود و عده‌ای با هتک حرمت به باورهای مقدس مردم پرداختند، امت انقلابی ازهر صنف و رسته، ضرورت حضور در صحنه و پاسخ صریح به این فتنه گران را احساس کردند.

وی با تأکید صریح بر ضرورت بصیرت و روشن نگری در متون دینی قرآن و سنت با اشاره به حدیثی از مولای متقیان امیرالمؤمنین(ع) عنوان داشت: لشکریان اسلام آنانند که بر شمشیسرهایشان پرچم بصیرت و آگاهی افراشته است.

وی به روایتی دیگر اشاره کرد و بیان داشت : فرد مؤمن و مسلمان زمان شناس کسی است که مغلوب هجمه‌های زمان نمی‌شود .

وی تصریح کرد: دین ما دین آگاهی و شعور است و تجربه نشان داده که در هر برهه از زمان که مردم دیدگاهشان سرشار از بصیرت و آگاهی بوده است، مرعوب شبهات نشده‌اند .

وی با اشاره به فرمایشی دیگر از حضرت علی(ع) اظهار داشت: شیطان از آمیختگی فضای حق و باطل و فضای غبار آلود میان آن همیشه سوءاستفاده کرده و رخنه می‌کند و این خود نشانگر آن است که بصیرت دینی در آیین مبین اسلام، موجب فتنه شناسی و دفع آن می‌شود.

حاج محمود اکبر زاده شاعر اهل بیت(ع) و از روشنگران معارف انقلاب و اهل بیت(ع) نیز در این زمینه عنوان داشت: فتنه ۸۸ یک آشوب از پیش سازماندهی شده بود که دشمن ماه‌ها مشغول برنامه ریزی و تدارک این شورش بود و تنها سران فتنه را نماد این فتنه کرده بودند و این هوشیاری بموقع مردم بود که توانست آتش این فتنه را بخواباند.

ما می‌آییم

احمد منصوب ،هنرمند متعهد هنرهای تجسمی که شهروندان مشهدی اغلب با تصاویر شهدای وی در خیابان‌های مشهد با او مأنوس هستند نیز با تأکید بر میثاق دوباره با ولایت و امامت خاطرنشان کرد: راهپیمایی نهم دی؛ «میثاق» است؛ میثاق دوباره با آرمان‌های انقلاب و خون شهدای انقلاب. همان آرمان‌هایی که به خاطرش و به جهت دفاع از آن، خون گرم جوانان ما بر زمین سرد ظلم و ستم جاری شد.

وی افزود: علی‌رغم همه مشکلات، مردانه تا آخر ایستاده و به کوری چشم فتنه گران خارجی و داخلی بازهم دراین راهپیمایی وهر صحنه‌ای که پای دفاع از ولایت مطلقه فقیه در میان باشد، حضور خواهیم یافت. چشم شهیدان به ما و راه ناتمامشان است، پس ما می‌آییم.

آماده ایم

خانواده جانباز شهید رجب محمدزاده «بابا رجب» نیز با دعوت از امت همیشه در صحنه و انقلابی پایتخت معنوی ایران اسلامی به راهپیمایی روز ۹ دی تصریح کردند: به شکرانه بصیرت ملی مردم آگاه و ولایتمدارمان که حماسه جاوید نهم دی را رقم زدند، با دعوت از عموم مردم متدین و انقلابی، خود نیز در کنار آحاد مردم، جهت بصیرت افزایی  و دفاع از حریم ولایت و امامت و حمایت از رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه ای(دامت برکاته) در این راهپیمایی حضور می‌یابیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.