استاد حوزه و دانشگاه گفت: ۹ دی سالروز حماسه دفاع از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران و روز بصیرت انقلابی است.

9 دی روز بیداری نظام جمهوری اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی در مراسم یادواره شهدای مدافع حرم استان قم که در حرم حضرت معصومه برگزار شد، اظهار داشت: مرحوم طبرسی در مجمع‌البیان یک حدیث آورده است که می‌فرماید وقتی انسانی به شهادت می‌رسد خداوند جانشین آن شهید در خانواده‌اش می‌شود.

وی افزود: در ادامه حدیث مرحوم طبرسی خداوند می‌فرماید هرکسی که خانواده شهدا را شاد کند مرا شاد کرده و هرکسی آن‌ها را ناراحت کند چه با زبان و چه با عمل گویا مرا ناراحت کرده است.

عضو هیئت‌ علمی المصطفی خاطرنشان کرد: پیامبر در جنگ موته بعدازاینکه از مسجد آمدند مستقیم به خانه‌یکی از شهدا رفته و شروع به نوازش بچه‌های آن شهید کردند، همسر شهید فرمودند یا رسول‌الله امروز رفتارتان با بچه‌ها عوض‌شده است رسول خدا فرمود همسر شما به شهادت رسیده و خداوند دو بال به همسر شما در بهشت داده است.

وی با اشاره به اهمیت شهادت بیان کرد: مادری از پیامبر درباره شهادت پسرش پرسید آیا پسرم شهید محسوب می‌شود، پیامبر در جواب پاسخ داد، برترین جای بهشت مکانی است به نام فردوس به خدا قسم که فرزند شما در فردوس است.

استاد حوزه و دانشگاه بابیان اینکه مادران شهدا نباید غصه از دست دادن فرزند خود را بخورند تصریح کرد: آن‌قدر خداوند به شهدا امتیاز داده که هیچ جایی برای غصه خوردن نیست ازاین‌رو برای شهادت باید غبطه خورد نه اینکه بخواهیم غصه بخوریم.

وی ابراز کرد: پیامبر به جابر بن عبدالله فرمود تنها گروهی که بدون حجاب با خداوند صحبت می‌کنند شهدا هستند مثل حضرت موسی که مستقیم با خداوند صحبت می‌کرد.

رفیعی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین وظایفی که ما در قبال شهدا داریم این است که سعی کنیم خلق‌وخوی آن‌ها را در زندگی داشته باشیم، باید ویژگی‌های شهدا را در مدارس و مساجد بیان کنیم.

رفیعی بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی است که از یک مرجع تقلید بر خواسته نه از یک رجل سیاسی صفر، این‌یک انقلاب دینی و مذهبی است باید قدر این نظام را بدانیم.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر در حدیثی فرمود خداوند اگر کسی را دوست داشته باشد به آن سه چیز می‌دهد یکی زهد در دنیا یعنی وابسته نبودن و دوم دین‌شناسی و دیگری بصیرت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.