بیرجند- امام جمعه موقت بیرجند گفت:در جریان فتنه مردم با تبعیت از امام (ره)، نظام، انقلاب و مقام معظم رهبری تمامی دسیسه های دشمن را نقش بر آب کردند اما در واقع این جریان ها تمام شدنی نیست.

 دشمن همواره در صدد برنامه ر یزی برای فتنه است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین  حجت الاسلام  محمدعلی تابعی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان بیرجند با اشاره به موضوع سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: عوامل متعددی درسبک زندگی اسلامی تاثیرگذار است که نخستین عامل آن بحث اعتقادی و باورهای ما است.

وی افزود: اگر انسان زندگی صحیح، سالم، پاک و مدنظر انبیاء الهی را می‌خواهد نخسین گام آن بحث اعتقادی و باوری است که پایه و اساس آن توحید است.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند بابیان اینکه درسبک زندگی اسلامی هدف و جهت‌گیری خداست، تصریح کرد: نخستین اثری که در زندگی به سبک اسلامی تاثیر می‌گذارد وجود پروردگار است که معیار اساسی آن تقوا است و زمینه‌ساز ایمان و اساس ریشه‌ها و مسائل است.

تابعی افزود: سه شنبه ۱۴ دیماه ولادت عبدالعظیم حسنی در سال ۷۳ هجری قمری است که در وصف و زیارت این حضرت بیان می شود که هرکس نتواند به سفر کربلا و برود زیارت ایشان را معادل زیارت کربلا معلی توصیف کرده اند.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند تصریح کرد: ۱۵ دیماه نیز شهادت شهید ستاری فرمانده نیروی هوایی و همراهانشان در سال ۱۳۷۳ در یک سانحه هوایی گرامی میداریم زیرا بسیاری از آثاری که در زمینه هوایی امروز شاهد آن هستیم مرهون تلاش این شهید والا مقام است.

تابعی بیان کرد: ۱۶ دیماه نیز گرامیداشت شهدای هویزه و شهدای دانشجو که در راس ان شهید سید الحسین المهدی را پاس می داریم که در این روز بیش از ۱۰۰ نفر از جهاد گران، دانشجو و مردم در سوسنگرد و هویزه به شهادت رسیدند و ۱۸۰۰ خانه، مسجد و حسینه را نیز منفجر کردند

وی افزود: جریان فتنه۸۸ یک جریان فراموش نشدنی است و در طول عمر پر برکت انقلاب فتنه های فراوانی را پشت سر گذاشته ایم و یک ویژگی خاصی که فتنه ۸۸ برخوردار بود نه تنها عوام دچار شبهه شده و چه بسا بسیاری از خواص نمی توانستند تحلیلی درستی از اوضاع و شرایط حاکم داشته باشند.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند تصریح کرد: کسانی شکست می خورند که خودشان را یک فرد و شخصیت مستقل می داند و در محاسبالت دچار شکست می شوند و اگر به درستی تحلیل و در مسیر قرار نگیرند دچار بت انسان و با محاسبه نکردن اعمال خود در شبانه روز دچار غفلت و شکست می گردند زیرا خداوند متعال ما را هموار آزمایش می کند.

تابعی گفت: دراین جریان فتنه مردم در این حماسه پیروز شدن و به درستی با تبعیت از امام (ره)، نظام، انقلاب و مقام معظم رهبری اعلام کردند و تمام دسیسه های دشمن ها نقش برآب شد و باید توجه داشته باشیم این جریان ها و تمام شدنی نیست و دشمن همواره در صدد فتنه و برنامه ر یزی است و باید همواره هوشیار و آگاه باشیم.

وی افزود: ۱۲ دیماه نیز سالروز ابلاغ نامه امام خمینی (ره) به گورباچف است که همانند نامه رسول خداوند به روسای کشورهای روم و ایران نوشته اند می باشد و پیش از اینکه یک نامه سیاسی باشد نامه معنوی و الهی است که بعد از۸ هفته توسط گورباچف جواب داده شد.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند تصریح کرد: ۱۲ دیماه نیز سالروز شهادت آیت الله شیخ نمر از روحانیون مبارزه برجسته عربستان است که به علت دفاع از حقوق محرومین و مظلومین به شهادت رسید که مقام معظم رهبری بیان داشتند خون به ناحق ریخت شیخ نمره به زودی اثر و دست الهی گریبان سیاست مداران آن ها را خواهد گرفت.

تابعی با اشاره به مسائل استانی، اظهار داشت: عنایت باید داشته باشیم جامعه از دوقطبی شدن پرهیز شود و تاکید مقام معظم رهبری اشت که ضمن توجه به مسائل مهم مانند فتنه در جامعه ما از دوقطبی شدن جامعه جلوگیری شود.

وی افزود: استان ما بعد از انتصاب نماینده ولی فقیه باید حول، محور و در جهت مسائل استان با همراهی نماینده ولی فقیه حرکت کنیم زیرا این گونه کوچکترین مسئله پیش نمی آید و شاهد یک جامعه یک پارچه خواهیم بود

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند تصریح کرد: در استان خراسان جنوبی ضمن اینکه مدیران باید فعال باشند باید شاخص های انقلابی، تعهد و باورهای انقلابی و تهاجمی داشته باشند زیرا مدیریت ساکن نمی تواند استان محروم را به حرکت در بیاورد.

تابعی بیان کرد: بعضی از مدیران اولویت های کاری خودشان را نمی دانند و با تشکر از اداره راه و شهرسازی در راستای پروژه محور بیرجند قائن باید این مسیر بیشتر مورد توجه قرارگرفته و دچار وقف نشود تا بزودی شاهد بهره برداری کامل از آن باشیم.

وی افزود: مسئولان باید یک نگاه جدی تری به مسائل استانی و از خیلی مسائل حاشیه ای که تناسبی به استان و انقلاب ندارد پرهیز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.