مسوول کمیته نمایشگاهی و صنایع دستی دهمین جشنواره اقوام گفت: ۲۷ استان کشور در دهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام حضور فعال دارند.

حضور ۲۷ استان در دهمین جشنواره فرهنگ اقوام

 به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از روابط عمومی دهمین جشنواره اقوام، سارا اخوت گفت: دهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام با حضور ۱۵۰ غرفه شرکت‌کننده در بخش صنایع دستی از ۲۷ استان سراسر کشور، ۱۱۰ هنرمند گلستانی و ۷۵ هنرمند کشوری در رشته‌های هنرهای دستی برگزار شده است، البته ۱۵ روستا با عنوان روستای هدف گردشگری در این جشنواره شرکت کرده و به معرفی کامل فرهنگ و آداب و رسوم روستای خود پرداخته‌اند.

او اولویت این جشنواره را معرفی گلستان و رشته‌های بومی و سنتی استان اعلام کرد و ادامه داد: اکنون ۱۰ سال از برگزاری اولین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام می‌گذرد و این امر مهم هر سال بهتر و پرشورتر از سال گذشته برپا می‌شود.

معاون صنایع دستی استان گلستان برگزاری جشنواره را کمک مهمی به هنرمندان صنایع دستی در بخش فروش آثارشان دانست و توضیح داد: در دو سال گذشته، بیشترین آمار فروش را داشته‌ایم و با توجه به استقبال کنونی و دور از انتظار مردم، پیش‌بینی می‌شود امسال هم نتیجه خوبی بگیریم و هنرمندان فروش خوبی داشته باشند. امید است بتوانیم با برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها حمایتی هرچند کوچک از این قشر هنرمند داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.