کرمان - آیت الله سید یحیی جعفری گفت: اگر در انتخاب افراد حساسیت نداشته باشیم و نخبگان را خانه نشین کنیم هیچ وقت به نقطه مطلوب نمی رسیم.

مهمترین عامل پیشرفت کشور انتخاب افراد شایسته برای اداره امور کشور است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید یحیی جعفری صبح شنبه در دیدار دبیر هیات عالی گزینش نهاد ریاست جمهوری، مدیر کل نظارت و تعیین صلاحیت هیأت عالی گزینش کشور و مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت کشور با اشاره به روایتی از امام متقیان علی(ع) افزود: امیرالمومنین(ع) به کمیل فرمودند که همه حرکت ها ( اقتصادی، فرهنگی، گزینش و ....) نیازمند شرایطی همچون معرفت، علم و دانش است و بدون آنها انسانها به جایی نخواهند رسید.

وی گفت: گزینش یک مسئله اساسی است که اگر به نحو احسن و صحیح به آن توجه نشود، مملکت اسلامی دچار مشکل شده و موجب می شود تا افراد نالایق به دستگاه ها و نهادهای دولتی نفوذ نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار گزینش، افزود: اگر به قوانین و ضوابط گزینش عمل شود مشکلات جامعه به حداقل می رسد لذا برای این امر باید بازرسی دقیق صورت گرفته و افراد به وظایف خود عمل نمایند.

آیت الله جعفری بر تشویق افراد لایق در هسته گزینش برای رسیدن جامعه به مقصود نهایی تاکید و یادآورشد: احزاب و گروه های سیاسی مختلفی در کشور فعالیت می کنند اما در منصب های دولتی باید در عمل بی طرفی خود را اعلام نمائیم.

وی با اشاره به اینکه کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری است و احزاب و گروه های سیاسی فعالیت های خود را آغاز نموده اند، خاطرنشان کرد: اگر تاکنون در استان کرمان موفقیت هایی کسب شده است به واسطه آن بوده که مدیران استان خط بازی و باندبازی های سیاسی را کنار گذاشته و راه اعتدال را دنبال می کنند.

دبیر هیات عالی گزینش نهاد ریاست جمهوری نیز در ادامه این دیدار با بیان اقدامات صورت گرفته در خصوص مباحث مربوط به هسته گزینش، تصریح کرد: برای بازدید و سرکشی از هسته های گزینشی و دیدار با کارکنان این هسته سالانه به استان ها سفر می کنیم.

وطنی بر استفادۀ استان‌ها از توان و ظرفیت ائمه جمعه برای پیشبرد اهداف عالی نظام و انعکاس نقاط ضعف تأکید کرد و گفت: گزینش یک انتخاب است و بدیهی‌ترین چیزی است که در زندگی نیاز به اثبات ندارد و در همۀ دنیا نیز وجود دارد و آنچه تفاوت دارد معیارها و ملاک‌های حاکم بر گزینش است.

وی افزود: آبرو و حرمت افراد در گرو اقداماتی است که در بخش گزینش دستگاه های اجرایی به انجام می رسد؛ از این رو برای حفظ آبرو و حیثیت افراد، ائمه جمعه همکاری نمایند و با مشاهده هرگونه خطا و اشتباه به مسئولین هسته های گزینش تذکر دهند تا حقی از افراد ضایع نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.