وزارت امور خارجه کویت از توافق با طرف عراقی بر سر برگزاری نشست های مشترک جهت ترسیم خطوط مرزی دریایی دو کشور خبر داد.

مرزهای دریایی مشترک کویت و عراق ترسیم می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، «خالد جارالله» معاون وزیر امور خارجه کویت در گفت وگوی مطبوعاتی تصریح کرد: هیچ گونه مشکلی میان کویت و بغداد جهت همکاری در این بخش وجود ندارد و مذاکرات اخیر وزیران خارجه کویت و عراق در بغداد موفقیت آمیز بوده است.
جارالله گفت: کویت همواره از ثبات و استقرار امنیتی عراق حمایت می کند و در سفر وزیر امور خارجه کویت به عراق نیز بر این موضوع تاکید شد.
وی توضیح داد: مقام های کویتی و عراقی بر سر ترسیم خطوط مرزی و بررسی نقشه های موجود جهت نصب علائم مرزی متفق القول هستند.
جارالله گفت: کویت و بغداد همچنین بر سر توسعه همکاری ها در زمینه حمل و نقل هوایی نیز تاکید دارند و برقراری پروازهای هوایی مستقیم میان طرفین می تواند مبادلات تجاری را افزایش دهد.
معاون وزیر امور خارجه کویت همچنین به حمایت های کشورش از عراق در زمینه مبارزه با تروریسم اشاره کرد و گفت: کویت شرایط را برای میزبانی از کنفرانس بازسازی موصل دارد و قرار است طرف عراقی ایده های مد نظر خود را در این زمینه ارائه دهد.
پیشتر نیز نشست مشترک مقام های کویتی وعراقی به منظور پیگیری تحولات در مرز مشترک دو کشور و هماهنگی برای مقابله با اقدام های تروریستی برگزار شد. در مذاکرات مقام های دو کشور، آخرین تحولات مرتبط با عملیات آزاد سازی 'موصل' و کمک های فنی ارسالی از سوی کویت برای خاموش کردن چاههای نفت استان 'نینوا' بررسی شد.
مرزهای شمالی کویت با عراق همواره از اهمیت راهبردی برای طرف کویتی برخوردار بوده است و مقام های این کشور با آغاز عملیات آزاد سازی موصل تحولات منطقه را تحت نظارت قرار داده تا از ورود تروریست ها از این مرزها به داخل کویت جلوگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.