رودبار- فرماندار رودبار گفت: باغداران و سرمایه‌گذاران در بخش زیتون برای احداث باغ‌های جدید و توسعه باغ‌های موجود در رودبار با مشکل تامین آب مواجه هستند.

باغداران زیتون در رودبار با مشکل آب مواجه هستند

به گزارش قدس آنلاین ؛اسماعیل میرغضنفری در جلسه بررسی مشکلات آب در این شهرستان اظهار کرد: از دهه گذشته طرح توسعه ۱۰ هزار هکتاری باغ‌های زیتون مطرح بوده اما کمتر از سه هزار هکتار آن تحقق پیدا کرده است.

وی، صادر نشدن مجوز برداشت آب را یکی از دلیل‌های تحقق پیدا نکردن طرح توسعه باغ‌های زیتون در رودبار عنوان کرد و افزود: سیاست‌های دولت بر افزایش مصرف سرانه روغن زیتون و حمایت از آبیاری تحت فشار و قطره‌ای است.

فرماندار رودبار با بیان اینکه باغداران و سرمایه‌گذاران در بخش زیتون برای احداث باغ‌های جدید و توسعه باغ‌های موجود با مشکل تامین آب مواجه هستند، تصریح کرد: انتظار داریم شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان همکاری لازم با باغداران را داشته باشد.

میرغضنفری با ابراز رضایتمندی از ساخت سد شهربیجار و تامین بخش بسیاری از آب شرب مردم گیلان، بیان کرد: هنوز مشکل ۴۵ خانوار پشت سد شهربیجار برطرف نشده و در تامین آذوقه و نیازهای روزانه زندگی با مشکل مواجه‌اند و نیاز است سریع‌تر ساماندهی شوند.

فرماندار رودبار در ادامه به احداث سد دیورش در این شهرستان اشاره کرد و افزود: با احداث سد مذکور آب شرب با کیفیت برای شهرهای توتکابن، رستم‌آباد، رودبار، منجیل، لوشان و روستاهای اطراف آن تامین می‌شود و امیدواریم احداث سد دیورش به‌زودی آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی رودخانه سفیدرود در شهر رودبار از مطالبات مردم منطقه است، خاطرنشان کرد: انتظار داریم شرکت سهامی آب منطقه‌ای نسبت به اجرای طرح گردشگری، تفریحی و انتفاعی شهرداری رودبار توجه ویژه‌ای داشته باشد و اجرای آن را تسهیل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.