رئیس شورای پارلمانی بنگلادش با اشاره به عزم جدی بنگلادش و هند برای مبارزه با تروریسم خاطرنشان کرد دهلی نو و داکا در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری می کنند.

"هند و بنگلادش" در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری می کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، دیپو مونی که روز شنبه در اگارتلا مرکز ایالت تریپورا در شرق هند سخن می گفت افزود: بنگلادش مبارزه همه جانبه ای را بر علیه افراط گرایی و تروریسم آغاز کرده است. 

وی با اشاره به سابقه طولانی همکاری هند و بنگلادش در زمینه مبارزه با تروریسم تصریح کرد دو کشور اجازه فعالیت شبه نظامیان وجدایی طلبان را در خاک خود نمی دهند. 

رئیس شورای پارلمانی بنگلادش در امور خارجی گفت که بنگلادش تاکنون بارها رهبران شبه نظامی شمال شرق هند که در خاک این کشور فعالیت می کرده اند را بازداشت و اخراج کرده است . 

وی در ادامه با اشاره به جدیت دولت بنگلادش در مباررزه با افراط گرایی خاطرنشان کرد دولت با هر گروهی که قانون بنگلادش را نقض کند برخورد می کند. 

عضو پارلمان بنگلادش دربخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دولت این کشور دستاوردهای بزرگی در زمینه بهداشت ،آموزش و مبارزه با فقر داشته است گفت اکنون دیگر کسی در بنگلادش براثر گرسنگی جان خود را از دست نمی دهد. 

بنگلادش در سالهای اخیر شاهد افزایش حمله های تروریستی و خشونت علیه اقلیت ها بوده است . 

یکی از شدیدترین حمله های تروریستی در بنگلادش درماه جولای در داکا انجام شد که براثر آن 29 نفر جان باختند. 

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفت اما دولت بنگلادش گروه غیر قانونی مجاهدین بنگلادش رامسئول این حمله اعلام کرد.
 
بنگلادش یکی از فقیر ترین کشور های جهان با رشد اقتصادی 7.11 درصد است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.