رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ فرهنگی و نزدیک به ۶۰ هزار آموزش دهنده آزاد در امر آموزش با سوادآموزی همکاری دارند.

۱۰ هزار و ۵۰۰ فرهنگی با سوادآموزی همکاری دارند

 به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش وپرورش، علی باقرزاره در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی استانی گفت: با وجود چندین سال وقفه در تشکیل شورای پشتیبانی سوادآموزی در سطح کشور، تاکنون ۶۶ جلسه کشوری برگزار شده است که با ۵۴ مصوبه، رشد قابل توجهی داشته است.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی از تشکیل ۲۳۰ جلسه و بیش از ۱۵۰۰ مصوبه در سطح استان ها ی کشور خبر داد و تصریح کرد: در سطح شهرستان ها و مناطق نیز بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ جلسه در این زمینه تشکیل شده که حاصل آن  ۱۳ هزار و ۵۰۰ مصوبه در سطح کشور است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارگیری سال۹۰ به عنوان آخرین مرجع، در گروه سنی ۱۰ الی ۴۹ سال کشور حدود ۳ میلیون و ۴۵۶ هزار بی سواد مطلق ثبت شده که بخشی از آن را اتباع خارجی و افراد آموزش ناپذیر تشکیل می دهند.

باقرزاده افزود: با توجه به برنامه ریزی انجام شده در طول ۵ سال گذشته برای آموزش این افراد، برآورد بر این است که این آمار هم اکنون به حدود یک میلیون و ۱۳۸ هزار تن کاهش یافته که با انتشار نتایج  سرشماری سال ۹۵ این آمار اصلاح خواهد شد.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی بیان کرد: برنامه سوادآموزی کشور بر اساس آمار یونسکو، پیشرفت قابل توجه نیم درصدی در سنین ۱۵ الی ۲۴ سال به ۹۸ و سه دهم درصد رسیده ایم و در گروه سنی ۲۵ تا ۶۴ سال با حدود ۲ و۶۴ صدم درصد رشد به ۸۹ درصد رسیده ایم.

وی افزود: استان فارس از نظر کمی در زمینه شناسایی و جذب بی سوادان توانسته در۳ سال اخیر در سطح کشور رتبه برتر را کسب کند و امید است در زمینه کیفی نیز با نگه داشت و ارتقا پایه تحصیلی سوادآموزان به موفقیت های بیشتری دست یابد.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی افراد بین۱۰ الی ۵۰ ساله را  به عنوان جامعه هدف سواد آموزی معرفی کرد و افزود: سواد آموزی بدون توجه به شهری، روستایی و عشایری بودن این گروه و در هر زمان و مکانی موظف به برنامه ریزی برای رفع مشکل بیسوادی این افراد می باشد  که در این راستا نزدیک به ۷۰ هزار تن شامل ۱۰ هزار و ۵۰۰  فرهنگی و نزدیک به۶۰ هزارآموزش دهنده آزاد همکاری می کنند.

باقرزاده با اشاره به ارزیابی های انجام شده در زمینه معرفی دستگاه های برتر در زمینه حمایت از سواد آموزی گفت: استاندار فارس به عنوان یکی از ۳ استاندار برتردر زمینه پشتیبانی از حوزه سوادآموزی درسطح کشور شناخته شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.