نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت بیشتر دولت از ایثارگران در لایحه بودجه ۹۶ به ویژه در مورد رزمندگانی که فاقد شغل و بیمه هستند، ضروری است.

حمایت بیشتر دولت از ایثارگران در لایحه بودجه ۹۶ مدنظر قرار گیرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، علی اکبر کریمی اظهار داشت: خانواده بزرگ و پرافتخار ایثارگران در سال های دفاع مقدس نقش  بسیار مهم و موثری در حفظ انقلاب و میهن اسلامی ایفا کرده اند و به منظور تحقق مطالبات به حق آنها، با پیگیری فراکسیون ایثارگران در بخش ۱۶ متن مصوب قانون برنامه ششم در کمیسیون تلفیق، شش ماده پیش بینی شده است.

سخنگوی فراکسیون ایثارگران با اشاره به برگزاری جلسه امروز فراکسیون با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: خوشبختانه اخیرا دایمی شدن قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در مجلس تصویب و مراحل بررسی آن در شورای نگهبان نیز انجام شده است و یکی از مهمترین دغدغه هایی که ایثارگران داشتند رفع شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان مجلس آمادگی دارند، هر موضوعی که در راستای خدمت به ایثارگران باشد را تبدیل به قانون کنند ولی باید دولت تامین بار مالی و بودجه این موضوعات را تایید و مشخص کند.

کریمی اضافه کرد: در مواد ۱۰۱ تا ۱۰۶ متن قانون برنامه ششم مصوب در کمیسیون تلفیق، احکام پیشنهادی متعددی در زمینه های مختلف مطرح  شده که از جمله می توان به پرداخت مطالبات خانواده های شهدا و ایثارگران، پوشش معیشت و حقوق مناسب برای ایثارگران فاقد شغل و درآمد و معسر، پرداخت تسهیلات مسکن با سود کم، پرداخت هزینه های درمانی مازاد بر بیمه پایه و تسهیل شرایط معافیت فرزندان ایثارگران از خدمت وظیفه عمومی اشاره کرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع ارایه خدمات به ایثارگران با توجه به جایگاه رفیع این افراد از اهمیت زیادی برخوردار است، خاطرنشان ساخت: به طور قطع نمایندگان مجلس به مسایل مربوط به ایثارگران توجه ویژه دارند و اعضای فراکسیون ایثارگران نیز تلاش دارند بیش از پیش در راستای رفع مشکلات و دغدغه های خانواده بزرگ ایثارگران کشور، گامی هر چند کوچک بردارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.