مشهد- رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: سالانه، بیش از هزاران زائر در قالب طرح زیارت اولی به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند که برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی برای آنان اجرا می‌شود.

برنامه‌های متنوعی برای تشرف زیارت اولی‌ها اجرا می شود

به گزارش قدس آنلاین، جلسه شورای مدیران فرهنگی آستان قدس رضوی با حضور جمعی از مدیران موسسات فرهنگی با موضوع بررسی زمینه‌های تعامل و هم افزایی مؤسسات فرهنگی با مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی، ارائه گزارش خدمات فرهنگی به زیارت اولی‌ها، بررسی نقش هر یک از مؤسسات در ترویج فرهنگ زیارت و خدمت به زائران برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در خصوص برنامه‌های موسسات فرهنگی در حوزه زیارت و ترویج آن، با ذکر روایتی از حضرت رضا(ع) مبنی بر اینکه «دوست هر کس عقل او و دشمنش جهل اوست»، گفت: عقلانیت، یکی از برترین ویژگی‌های تشیع است.

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد عنوان کرد: براساس این روایت، لازم است، تمامی مدیران با تکیه بر عقل و دانش در کارهای مدیریتی حضور داشته باشد، در کارهای اداری به اصول بپردازند و از ورود به حواشی بپرهیزند.

وی با بیان اینکه مدیران فرهنگی آستان قدس رضوی باید مدیریت جهادی را سرلوحه کار خود قرار دهند، افزود: بنابر نظر تولیت آستان قدس رضوی مشکل اصلی کشور ما روش مدیریت است که با روش جهادی می‌توان به ساماندهی بیشتر امور و برنامه‌ها در دستگاه‌های فرهنگی پرداخت و به رشد بیشتری دست یافت.

وی ضمن ارزیابی برنامه‌های موسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی در خصوص ارائه خدمات فرهنگی به زیارت اولی‌ها، خواستار تعامل بیشتر این موسسه با تشکل‌های جوان، رصد تشکل‌های فعال در میان نوجوانان و جوانان و ارائه آموزش‌های مناسب برای تشکل‌ها شد.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، استقبال و بدرقه خاطره انگیز، آموزش احکام، قرائت ادعیه، برگزاری مراسم‌های مختلف در تشرف های گروه‌های زیارت اولی به حرم مطهر رضوی، مستند سازی سفر برای آستان قدس رضوی و زائر،   گنجاندن برنامه‌های فرهنگی و برنامه‌هایی متناسب با موضوع جریان انقلاب اسلامی و شهادت را از جمله اموری عنوان کرد که باید در برنامه‌های تشرف زیارت اولی‌ها مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام گنابادی نژاد با اشاره به اهمیت و نقش آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) در اجرای ویژه برنامه‌های زیارت اولی‌ها در شهرهای طبس، کاشمر و مجتمع‌های میان راهی گفت: باید سعی شود از این ظرفیت بالقوه با همکاری معاونت امداد مستضعفان و موسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های  اجتماعی  آستان قدس رضوی در توسعه و ترویج فرهنگ زیارت استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.