نخست‌وزیر عراق با ابراز اطمینان به مردم عراق جهت مقابله با اقدامات تروریستی، غلبه کامل بر تروریست‌ها را نیازمند همکاری اطلاعاتی و امنیتی تمامی کشورهای دنیا دانست.

العبادی: عراق نیازمند همکاری اطلاعاتی بین‌المللی برای غلبه بر تروریسم است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق در کنفرانس خبری هفتگی خود، درباره عملیات موصل، انفجارهای تروریستی اخیر و برخی مسائل داخلی عراق اظهار نظر کرد.

به نوشته منابع خبری عراقی، حیدرالعبادی، در ابتدا گفت: در روزهای اخیر پیشروی گسترده‌ای در عملیات موصل رخ داده است.

او از اعضای شورای استانداری نینوی که جلسات خود را در بغداد برگزار می‌کنند خواست تا نشست‌های خود را به درون مناطق آزاد شده ببرند.

العبادی همچنین به مردم عراق این اطمینان را داد که برنامه ویژه‌ای برای مقابله با حملات و انفجارهای تروریستی در دست اقدام است و بخشنامه‌های جدیدی درباره وضعیت عبور و مرور خودروها در بغداد و دیگر استان‌ها صادر شده است؛ او همینطور از اینکه برخی از حوادث تروریستی می‌خواهند در راستای اهداف سیاسی بهره ببرند؛ ابراز تأسف کرد.

نخست‌وزیر عراق، پیروزی کامل بر تروریسم را نیازمند همکاری اطلاعاتی و امنیتی همه کشورها دانست و خواستار کمک همه کشورها در این زمینه شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد که هیأت دولت با تشکیل وزارت برق موافقت کرده است. تشکیل وزارت برق شاید به این علت باشد که شهرهای عراق کمبود انرژی برق، روزانه با قطعی‌های مکرر برق مواجه هستند و بسیاری از شهرها تمام 24 ساعت را برق ندارند.

العبادی، در ادامه از مسئولان کردستان عراق خواست تا درباره صادرات نفت کردستان شفاف و صریح باشند.

العبادی همچنین تأکید کرد که «بینالی ایلدیریم» نخست‌وزیر عراق به زودی به عراق خواهد آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.