تبریز- تبریز روزگاری باغ شهر بود اما حالا نه تنها از آن روزها دیگر چیزی باقی نمانده بلکه در گرداب آلودگی هوا نیز گرفتار شده بوده و ۱۵ روز متوالی در حسرت هوای پاک است.

آلودگی تبریز به پانزدهمین روز رسید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز، شاهین رحیم‌اوغلی  رئیس اداره پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به استمرار آلودگی هوای تبریز برای پانزدهمین روز گفت: هوای این کلان شهر امروز چهارشنبه در وضعیت هشدار و ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.

وی  افزود: بر اساس آخرین آمار استخراجی از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در تبریز، شاخص آلودگی هوا نسبت به ذرات معلق ۲.۵ میکرون ۱۳۱ پی. اس. آی و به حالت هشدار برای گروه های حساس رسیده است.

رحیم اوغلی  اظهار کرد: شاخص آلودگی هوا اگر زیر ۱۰۰ پی. اس. آی باشد، سالم، بین ۱۰۰ و ۲۰۰ ناسالم، بین ۲۰۰ و ۳۰۰ وضعیت اضطرار و ۳۰۰ به بالا وضعیت بحرانی به شمار می رود.

بر اساس اطلاعیه جوی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، شرایط پایدار جوی طی روز های ۱۶ تا ۱۹ دی ماه جاری تداوم داشته و با تشدید پایداری، افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

تبریز روزگاری باغ شهر بود اما حالا نه تنها از آن روزها دیگر چیزی باقی نمانده بلکه در گرداب آلودگی هوا نیز گرفتار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.