قم- رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران گفت: سال‌های ۸۲ تا ۸۴ جریان سازشکار با در دست داشتن قدرت اجرایی کشور وارد شد و به کشور تحمیل کرد که تحریم‌ها را بپذیریم و صنعت هسته‌ای را تعطیل کنیم تا امتیازاتی بگیریم.

صنعت هسته‌ای کشور را  جریان سازشکار تعطیل کرد

به گزارش قدس آنلاین، فریدون عباسی در نشست سیاسی که به مناسبت دهه بصیرت در مسجد حضرت زینب(س) پردیسان قم برگزار شد اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین مسائلی که قدرت جمهوری اسلامی را در منطقه جنوب غرب آسیا نشان می‌دهد ایدئولوژی و باور مردم به این ایدئولوژی است.

وی گفت: ایدئولوژی و اسلام ناب به باور عمومی تبدیل شد که توانست حرکتی ایجاد کند که بعد از صد سال آزادی خواهی در ایران با رهبری حضرت امام(ره) منجر به سرنگونی رژیم نظام شاهنشاهی شد و انقلاب اسلامی پیروز شد.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه کشور ایران دارای معادن بزرگ نفت، گاز و معادن معدنی است، گفت: از ثروت دیگری که اختصاصی‌تر از ثروت معادن و نعمت الهی است، برخورداریم که نعمت فکر و قدرت تفکر است و از تعدادی مغز متفکر که ثروت ملی محسوب می‌شود بهره‌مند هستیم.

عباسی بیان داشت: بعد از دوران جنگ با ورود مردم به صحنه جنگ عقب افتادگی و عدم انسجام نیروهای مسلح جبران شد و با حضور در سپاه و بسیج ارتش نوینی شکل گرفت و مجموعه نیروهای نظامی و انتظامی و وزارت دفاع توانست یک قدرت دفاعی که نظیر آن در منطقه وجود ندارد را در ایران به‌وجود بیاورد.

وی گفت: با درایت رهبر معظم انقلاب، نیروی دریایی توانسته در آب‌های بین المللی حضور داشته باشد و امنیت را برای کشورهای دیگر به ارمغان بیاورد و زمینه را برای کسب علوم اقیانوسی فراهم کند.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اقدامات دشمن برای مقابله با ملت ایران گفت: هدف دشمن خاموش کردن صنعت نوپای ایران نبود بلکه می‌خواستند محلی که جوان‌های این کشور شیفته علم آموزی بودند و علاقه‌ به پیشرفت علمی داشتند را از بین ببرند.

عباسی با بیان اینکه یکی از مؤلفه قدرت تأثیرگذاری و مطرح بودن در جهان است که جمهوری اسلامی این قدرت را دارد، گفت: اندیشه مملکت در کشورهای خارجی رسوخ کرده است و سخنرانی‌ها، منبرهای مختلف و کتب نوشته شده و همچنین صدا و سیما با وجود اینکه آنتن آنچنانی ندارد وماهواره را به روی ما می‌بندند، اما توانسته‌ایم در جهان تأثیرگذار باشیم.

وی با اشاره به نفوذ ایران در جهان بیان کرد: در انتخاباتی مثل آمریکا که ادعای ابرقدرتی در دنیا دارد وقتی می‌خواهند رقابتی انجام دهند از کشور و ملت ایران در مناظره‌هایشان صحبت می‌کنند و این به دلیل مطرح شدن کشور ایران است.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی  با اشاره به نقش مقام معظم رهبری در ارتقای جایگاه ایران در جهان تصریح کرد: سه کشور اروپایی، چین، روسیه و آمریکا در مذاکرات هسته‌ای با ایران حضور پیدا کردند و این موضوع نشان می‌دهد که ما با کشورهای ضعیف طرف نیستیم.

عباسی گفت: سال‌های ۸۲ تا ۸۴ جریان سازشکار با در دست داشتن قدرت اجرایی کشور وارد شد و به کشور تحمیل کرد که تحریم‌ها را بپذیریم و صنعت هسته‌ای را تعطیل کنیم تا امتیازاتی بگیریم.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران بیان داشت: مقام معظم رهبری در اواخر دوره ریاست جمهوری رئیس دولت اصلاحات دستور دادند که همان دولتی که تعلیقات را پذیرفته وظیفه برداشتن تعلیقات را دارد و باید سیستم هسته‌ای را راه‌اندازی کند، دستور انجام شد تا اینکه احمدی نژاد دولت را تحویل گرفت بلافاصله که دولت و دستگاه اجرایی از دست جریان سازشکار خارج شد دشمن موضع‌گیری کرد و افراد بیرونی و داخلی با یکدیگر همسو شدند و قطعنامه‌های شورای امنیت را بر علیه هسته ای ایران دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.