رسانه های آمریکا در روزهای گذشته و امروز گزارش هایی درارتباط با 'چاک شومر'سناتور دمکرات ایالت نیویورک و رهبر اقلیت سنای آمریکا منتشر کردند که حاکی از روزهای دشوار ترامپ در مسند ریاست جمهوری آمریکا است.

چاک شومر:با هر نامزد پیشنهادی ترامپ برای دیوان عالی مخالفت خواهیم کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، مجموع گزارش های رسانه های آمریکا در این باره به شرح زیر است:
**شبکه خبری سی ان ان روز چهارشنبه در ییتری نوشت: چاک شومر رهبر مخالفان ترامپ.
سی ان ان نوشت:شومر امیدوار بود تا رهبر اکثریت دمکرات ها در سنا در کنار هیلاری کیلنتون در کاخ سفید داشته باشد، اما به جای این امید وی اکنون رهبری مخالفان ترامپ را عهده دار است، مسئولیتی که به مراتب بزرگتر می نماید.
این رسانه گزارش داد: شومر در یکی از مکالمات تلفنی خود به ترامپ هشدار داده بود آنچنان که در جریان کارزار انتخاباتی بر تشکیلات هردو حزب دمکرات و جمهوریخواه تاخته است، وی قادر نخواهد بود تا ریاست جمهوری چندان موفقیت آمیزی در پیش رو داشته باشد.
این شبکه خبری در تحلیل خود نوشت: موفقیت خود شومر به عنوان رهبر اقلیت حزب دمکرات در سنا نیز بسیار پچیده خواهد بود، چرا که وی از سویی باید بین مرز همکاری با ترامپ درحالی که با وی مخالف است، گام بردارد.
** ان بی سی نیوز/ شومر با هر نامزد پیشنهادی ترامپ برای دیوان عالی کشور مخالفت می کنیم
شبکه خبری 'ان بی سی نیوز' نیزگزارش داد؛ شومر دراظهاراتی گفته است کار را برای دونالد ترامپ جهت معرفی نامزد پشنهادی در دیوان عالی آمریکا راحت نخواهد گذاشت.
وی گفت: دمکرات ها با هر نامزد پشنهادی ترامپ برای دیوان عالی کشور خواهند جنگید.
دیوان عالی آمریکا متشکل از ۹ قاضی، عالی‌ترین نهاد قضایی دراین کشور و مرجع تفسیر قانون اساسی است.
قضات این دیوان با پیشنهاد رئیس جمهوری وقت آمریکا و با تصویب سنا منصوب می شوند و بصورت مادام العمر می توانند به کار خود ادامه دهند.
ان بی سی نیوزگزارش داد: 'آنتونیون اسکالیا' که ازسوی رونالد ریگان معرفی شده بود، ماه فوریه فوت کرد، هم اکنون یکی از ۹ کرسی دیوان عالی آمریکا خالی است و جمهوریخواهان در ۱۶ ماه مارس گذشته با گزینه انتخابی باراک اوباما برای این سمت به مخالفت برخاستند.
بنابراین گزارش 'مریک گارلند' که از سوی باراک اوباما برای این سمت پیشنهاد شده بود، با سوگند اعضای یکصد و پانزدهمین کنگره آمریکا، نامزدی وی نیز روز گذشته ابطال شد.
شومردراین باره گفت:این امر پیامدهایی را در آینده به همراه دارد، اگر آنها (جمهوریخواهان) گزینه مناسبی را معرفی نکنند، ما (دمکرات ها) با چنگ و دندان به مخالفت با آن برخواهیم خواست.
به گزارش ایرنا، شومر روزگذشته (سه شنبه) در نخستین سخنرانی خود بعنوان رهبر اقلیت مجلس سنای آمریکا گفته بود: دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری منتخب در برابر مردم آمریکا مسئول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.