رهبر حزب راست افراطی فرانسه طی اظهاراتی با تکرار موضع پیشین خود خواستار بازگشت حاکمیت پول ملی در کشور شد.

رهبر جبهه ملی فرانسه خواستار بازگشت حاکمیت پول ملی در کشور شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس،  «مارین لوپن» رهبر حزب راست افراطی فرانسه که پیش از این نیز طی موضع گیری هایی خواستار خروج این کشور از حوزه یورو و بازگشت حاکمیت پول ملی شده بود، بار دیگر موضع پیشین خود در خصوص بازگشت حاکمیت پول ملی را تکرار کرد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، اظهارات نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه در حالیست که «مارین لوپن» رهبر حزب جبهه ملی فرانسه چندی پیش نیز اعلام کرده بود که در صورت پیروزی در این انتخابات همه‌پرسی مشابه همه‌پرسی ژوئن گذشته در انگلیس درباره عضویت فرانسه در اتحادیه اروپا برگزار خواهد کرد.

حزب جبهه ملی اصلی ترین حامی خروج فرانسه از حوزه یوروست که جایگزین شدن پول ملی به جای پول مشترک را در روند شش ماهه مذاکرات با اتحادیه اروپا و پس از آن برگزاری همه پرسی احتمالی خواستار است.

این در حالیست که «برونو لومر» نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان فرانسه و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور نیز پیشتر وعده برگزاری همه‌پرسی درخصوص خروج فرانسه از اتحادیه اروپا در صورت انتصاب به ریاست جمهوری را مطرح کرده است.

همه‌پرسی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا طی ماه ژوئن گذشته برگزار شد و در پایان شمارش آراء، مشخص شد که 52% رأی دهندگان به خروج انگلستان از اتحادیه اروپا رأی داده‌اند.

بسیاری از کارشناسان این رأی تاریخی را آغازی بر یک دومینو دانسته‌اند که می‌تواند حیات اتحادیه اروپا و حتی بریتانیای متحد را به چالش بکشد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.