۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
کد خبر: 490385

قزوین- طرح خادم با شعار «خانواده آماده در مخاطرات» ظهر پنجشنبه به وسیله جمعیت هلال‌احمر در آستان مقدس امامزاده سلطان سید محمد(ع) شهر قزوین افتتاح شد.

طرح خادم در قزوین اجرا شد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین،مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین  گفت: در قالب این طرح خانواده‌ها با اقدامات ضروری و نکات ایمنی در مواقع حادثه برای نجات خود و اطرافیان آشنایی پیدا می کنند.

حمید ره‌انجام با بیان اینکه طرح خادم یک طرح ملی است، تصریح کرد: این طرح همزمان در سراسر کشور آغاز شده است و از امروز در استان قزوین نیز آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: برای قزوین ۴ هزار نفر سهمیه تعیین شده است تا از سوی معاونت آموزش و پژوهش هلال‌احمر استان و جمعیت هلال‌احمر شعبه قزوین آموزش ببینند.

وی اضافه کرد: این اقدام از هم‌اکنون آغاز می‌شود و تا پایان سال ادامه دارد؛ اما مربوط به امسال نیست و تا چهار سال آینده برای اجرای آن برنامه‌ریزی شده است.

ره‌انجام خاطرنشان کرد: در طرح خادم بناست در هر خانواده دست‌کم یک نفر آموزش ببیند و تفاوت آن با آموزش‌های پیشین این است که نیازی به حضور مردم در کلاس‌ها نیست؛ بلکه آموزش‌ها به درب خانه مردم می‌رسد.

وی هدف نهایی طرح را کاهش تلفات حوادث عنوان و بیان کرد: داوطلبان باید دست‌کم چهار مرتبه به درب خانه مردم مراجعه و هر مرحله ۱۰ دقیقه به آنان آموزش چهره به چهره دهند که بسیار می‌تواند مؤثر واقع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.